Societat

Societat

L’Abdul no en té la culpa

El tall de trànsit en diumenge de la Via Laietana per canviar de costat les obres es fa amb poca informació i l’enuig dels conductors

Els pàrquings no van notar el tall

El tall de la Via Laietana en sentit descendent, des de la plaça Urquinaona fins a la d’Antoni Maura, es va fer ahir amb un evident dèficit informatiu que va provocar l’enuig dels automobilistes que es veien obligats a fer un itinerari alternatiu per arribar a destí.

Els problemes de comunicació ja es podien detectar el dia abans. Els comerços de la plaça Antoni Maura, a la intersecció de la Via Laietana amb l’avinguda Cambó i la catedral, no sabien res del tall. Tampoc en sabien res els agents de policia que custodiaven la prefectura, ni els que eren al punt de control a l’accés.

Tampoc n’informava el canal de Telegram Comerç Ciutat Vella, gestionat per l’Ajuntament, i que quan es van posar en marxa les obres es va presentar com un diari que aniria informant de totes les novetats. L’última informació sobre Via Laietana en aquest canal data del 30 de juny per explicar que les obres seguien endavant. Per informar del tall d’ahir diumenge, res.

A qui li va tocar el paper d’informador ahir va ser a l’Abdul, el treballador a qui l’empresa encarregada de les obres va situar dalt de tot de la Via Laietana, davant uns cons i un senyal d’obligació cap a l’esquerra. “S’empipen molt i insulten”, explicava l’Abdul quan se li preguntava per quina era la reacció dels automobilistes en comprovar que no podien seguir Via Laietana avall.

A l’Abdul li van donar un paper amb un plànol dibuixat amb el qual explicava als automobilistes que volien anar al pàrquing de la catedral o Cambó que havien d’enfilar per Trafalgar, passeig de Sant Joan i Isabel II per remuntar Via Laietana des de Correus. La intenció del plànol era bona i molts van aconseguir el seu propòsit, tot i que on deia Sant Joan hi havia de dir passeig de Lluís Companys.

El fet és que els aparcaments afectats no van notar el tall i ahir van treballar amb normalitat, atenent sobretot estrangers que hi volien aparcar per anar a fer la visita al centre.

Les obres que van motivar aquest enrenou consistien a passar els treballs de renovació de les galeries de serveis del costat Llobregat al costat Besòs. Això implicava moure unes tanques i repintar les línies perquè els vehicles sàpiguen per on han de passar. En un punt també es va haver de demolir el formigó d’una parada provisional de trànsit i repassar l’asfalt d’algun tram afectat per les obres dutes a terme fins ara.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El web de l’Àrea privada ciutadana de la Generalitat, ara més senzilla i amb més serveis per a les persones

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona