Societat

Milers de ciclistes marxen per Rubí per exigir més seguretat a les carreteres

La trobada homenatja les dues persones atropellades a Castellbisbal

El Servei Català de Trànsit activa un nou canal de coordinació amb el col·lectiu

La baula feble, quan hi ha una topada directa, és sempre el ciclista. Això es va posar de manifest un cop més ahir en la manifestació i la marxa lenta que es va fer a Rubí en homenatge a les víctimes de l’atropellament mortal, que va aplegar unes quatre mil persones. El conductor està en presó provisional i la Federació Catalana de Ciclisme, que exerceix d’acusació popular, demanarà més de 14 anys de presó, tot i que el fiscal no s’hi ha pronunciat. Una de les primeres mesures que es van prendre arran de l’atropellament de Castellbisbal va ser intensificar la vigilància als punts amb més ciclistes. El primer cap de setmana es va saldar amb 53 conductors de vehicles a motor denunciats i 11 ciclistes.

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, ha explicat, en declaracions a aquest diari, que aquestes campanyes s’aniran repetint. “La seguretat dels més vulnerables és un tema que ens preocupa molt i no hem deixat de treballar per millorar aquesta qüestió”, ha assegurat. En els pròxims dies, Trànsit accelerarà la posada en marxa d’un espai de coordinació amb els ciclistes per poder debatre amb més celeritat les propostes que hi ha sobre la taula. Així mateix, Lamiel ha subratllat que està tot a punt per iniciar una prova pilot de seguretat als túnels. Es començarà per la C-59 i, si el resultat és positiu, s’ampliarà a altres punts. L’aposta per incorporar la tecnologia en aquesta batalla –un sistema que alerti de la presència de bicicletes– és una de les més destacades que farà el SCT, que també té en ment “reforçar la senyalització i continuar apostant per la formació i l’educació vial”. Pel que fa a la utilitat del Codi Penal per castigar els infractors, Lamiel ha indicat que “no es tracta tant d’endurir-lo com d’aplicar-lo bé atès que ja inclou eines adequades”.

D’altra banda, RACC HolaBICI recorda que és prioritari posar el focus en la protecció dels ciclistes i garantir el coneixement i el respecte de la normativa de circulació per part de tots els usuaris de la via. “No podem ser flexibles, tots hem de tenir clar que els avançaments als ciclistes s’han de fer mantenint la distància mínima d’1,5 metres. I, per altra banda, els ciclistes també hem de ser rigorosos amb el compliment de la normativa”, diuen fonts del col·lectiu.

Destaquen també que, des del punt de vista de la infraestructura, “és necessari que les administracions titulars de les carreteres reforcin la senyalització en itineraris molt transitats per ciclistes. Aquesta mesura, de fàcil aplicació, s’ha pres en altres països europeus i ha demostrat ser útil”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El web de l’Àrea privada ciutadana de la Generalitat, ara més senzilla i amb més serveis per a les persones

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona