Societat

Promouen l’oli de l’Empordà a Girona

Els productors de la DOP van oferir un tast de la nova collita a la plaça del Mercat del Lleó ahir al matí

Després de la presentació a Figueres, la Denominació d’Origen Protegida Oli de l’Empordà va presentar ahir la producció de la nova collita a Girona, amb una festa al matí a la plaça del Mercat del Lleó.

Els passavolants i els compradors que acudien a les parades van poder apreciar le qualitats de l’oli nou amb un tast i l’acompanyament de música de swing, a partir del migdia, per animar la presentació. Al mateix estand, es podien adquirir ampolles d’oli directament als productors de la DOP, Empordàlia, el trull Ylla, el Mas Auró i el Celler Cooperatiu d’Espolla. L’oli d’oliva verge extra de la DOP Empordà s’elabora a partir de les tres varietats autòctones (argudell, curibell i llei de Cadaqués) i d’una varietat tradicional (arbequina) que es conrea a la zona des del segle XVIII. La varietat argudell és la majoritària i la que dona la personalitat a l’oli. Aquest any col·laboren en la campanya els col·lectius gastronòmics Girona Bons Fogons i Cuina del Vent, que no només apadrinen la nova collita, sinó que el serviran a la taula dels seus restaurants tot el desembre. Com cada any, els trulls de la DOP van fer donació de cent litres d’oli al Banc dels Aliments.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Nova teràpia per reduir els efectes secundaris de la quimioteràpia en càncer de còlon i recte

Barcelona
societat

Incendi sense ferits en un càmping de Roda de Berà

barcelona

Una setmana amb l’incendi de Castelló sense control en una nova jornada d’“alt risc”

barcelona

Salut injecta 110 M€ per reduir esperes en les visites al CAP, proves diagnòstiques i intervencions quirúrgiques

La metròpolis del futur: més verda, amb menys cotxes, més habitatge i noves centralitats

La Barcelona del terror

barcelona
SOCIETAT

Nous casos d’abusos sexuals a menors disparen totes les alarmes a Badalona

infraestructures

Tramvia urbà i metropolità de 46 km al Camp de Tarragona

La crisi de l’aigua

Tambors de sequera, però no de guerra

BARCELONA