Societat

GarrotxaDomus atén 500 persones i impulsa un centenar de reformes

Les millores a les llars de la comarca suposen una reducció de més de 2540 tones d’emissions de diòxid de carboni anuals

El programa d’eficiència energètica GarrotxaDomus tanca el 2022 impulsant un centenar de reformes a llars de la comarca que suposen una reducció de més de 250 tones de diòxid de carboni anuals. Aquestes dades són similars a les del 2021 i, segons destaca l’Ajuntament d’Olot, mostren “la consolidació del projecte”. La meitat de les millores que s’han impulsat són per instal·lar plaques fotovoltaiques, seguit d’aïllaments a façanes i cobertes (26%), la millora de sistemes de calefacció i climatització (10%) i la substitució de finestres (8%). Durant l’any passat, el programa ha atès gairebé 500 persones (en concret, 471). Per a aquest 2023, s’espera que l’arribada dels ajuts procedents dels Next Generation doni un nou impuls al GarrotxaDomus.

El programa GarrotxaDomus l’impulsen conjuntament l’Ajuntament d’Olot, la Fundació Europace, el Consell Comarcal de la Garrotxa i l’Institut Català de l’Energia. Té per objectiu impulsar l’eficiència energètica i promoure la instal·lació d’energies renovables als edificis de la comarca.

Durant aquest 2022, l’oficina GarrotxaDomus (situada al consistori olotí) ha atès 471 persones i ha permès impulsar un centenar de millores energètiques. Són dades similars a les del 2021 i que, segons subratlla l’Ajuntament, “mostren la consolidació del projecte”.

Seguint la tendència d’altres anys, les intervencions de millora són variades. Predominen, això sí, la instal·lació de plaques fotovoltaiques (que acaparen la meitat dels projectes), seguides per les obres d’aïllament a façanes i cobertes (26%), la millora dels sistemes de calefacció i climatització (10%) i la substitució de finestres (8%).

Si això es trasllada en xifres, les diferents intervencions suposen un estalvi energètic anual de 680 MWh i una reducció de 250 tones d’emissions de CO2. Pel que fa a inversió, les reformes han mobilitzat aproximadament 1 milió d’euros.

Bones perspectives

Els impulsors de GarrotxaDomus encaren aquest 2023 amb bones perspectives, i confien que l’arribada dels fons Next Generation contribueixi, de fet, a superar les xifres assolides durant l’any passat. “S’espera que els ajuts europeus es consolidin i que la bona acollida que han tingut en energies renovables, principalment la fotovoltaica, també es traslladi a d’altres mesures de millora de l’eficiència energètica, enfocades a millorar els aïllaments i les finestres dels edificis”, destaquen des del programa.

GarrotxaDomus ofereix un servei d’acompanyament personalitzat a la ciutadania durant tot el projecte de reforma. El programa és gratuït per als habitants de dotze municipis de la comarca. En concret, per als de Besalú, Beuda, Maià de Montcal, Olot, les Planes d’Hostoles, les Preses, Sant Ferriol, Sant Jaume de Llierca, Riudaura, Santa Pau, Tortellà i la Vall de Bianya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

ADMINISTRACIONS

Joan Giraut, absolt a Platja d’Aro pels triennis abonats indegudament a la plantilla

CASTELL I PLATJA D’ARO
estats units

Utah prohibeix als menors fer servir les xarxes sense permís dels pares

barcelona
lA CRÒNIcA

Un passaport cap al 1900

Cadaqués

Protesta veïnal en defensa de la identitat del municipi

Cadaqués
Ripoll

Usuaris de la Fundació MAP i reconeguts artistes, junts en el projecte Les Retallables

Ripoll
Girona

Es multiplica per 10 el nombre d’animals de companyia

Girona
CALDES DE MALAVELLA

Un prematur deixa el Trueta després de vuit mesos

“Ens pensàvem que no se’n sortiria”
ANNA DURAN
PEDIATRA DE L’HOSPITAL JOSEP TRUETA

“Ens pensàvem que no se’n sortiria”

St.j.de les abadesses

Més de 9 milions d’euros en millores a la travessera de l’eix Pirinenc

Sant Joan de les Abadesses