Societat

Compte enrere per a la prohibició d’aparcar motos als eixos verds de l’Eixample

Barcelona comença a informar els conductors de les noves condicions d’estacionament a carrers com Girona, Rocafort, Borrell i Consell de Cent

L’Ajuntament de Barcelona ha iniciat una campanya informativa als futurs eixos verds de l’Eixample per donar a conèixer a la ciutadania quines són les condicions d’estacionament previstes per la normativa en aquests àmbits en transformació de la ciutat. La campanya va adreçada de manera específica als conductors de motocicleta i ciclomotor. Per aquest motiu, durant una setmana un equip d’informadors es desplegarà pels carrers Consell de Cent, Rocafort, Comte Borrell i Girona amb l’objectiu d’explicar als usuaris d’aquests mitjans de transport que no està permès aparcar a l’interior dels futurs eixos verds.

La iniciativa coincideix amb la instal·lació de la senyalització específica que s’ha dut a terme aquesta setmana en aquests quatre carrers i on s’estableix la prohibició d’aparcar-hi. Aquest equip d’informadors oferirà informació sobre les alternatives d’aparcament en calçada i d’aparcament subterrani per motocicletes més properes als eixos verds, a banda de recordar que la prioritat a Consell de Cent, Rocafort, Borrell i Girona la tenen els vianants. També es contempla que es faci un reforç informatiu dels girs que cal fer obligatòriament a cada intersecció.

Un cop finalitzada aquesta fase informativa, la Guàrdia Urbana iniciarà un període d’avisos en el qual deixarà una notificació als usuaris d’aquelles motos que estiguin mal aparcades en els futurs eixos verds. Posteriorment, s’iniciaran les sancions i la retirada de motos estacionades incorrectament en aquests espais, si s’escau.

El districte de l’Eixample compta amb altres alternatives d’estacionament per motocicletes fora dels eixos verds. Té 13.637 places d’estacionament per a motos senyalitzades en calçada, a banda de l’oferta en aparcament subterrani i dels espais on l’estacionament en vorera està permès, d’acord amb l’ordenança.

El regidor del districte, Pau Gonzàlez, ha explicat aquest dijous a peu de carrer, al tram de Girona entre Gran Via i Diputació, encara amb obres i amb diverses motos aparcades, que la idea dels eixos verds de les superilles de l’Eixample és prioritzar els vianants, i que aquests han de poder gaudir del màxim espai possible. Per això, els vehicles són “convidats” en aquests trams de carrer, i poden passar-hi però no pas estacionar-hi. Només podran parar en certs moments i a determinades hores els vehicles de càrrega i descàrrega comercials.

Gonzàlez ha admès que en aquests moments, quan els carrers encara estan en obres, és difícil la senyalització. Tot i així, ha demanat “corresponsabilitat” als motoristes, per prioritzar l’espai al vianant en aquests carrers. A més, ha dit que cal un debat ciutadà més general sobre el fet de passar els aparcaments de motos de la vorera a la calçada, com en breu es farà al carrer Entença.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Neix el projecte Ocell de Foc a la Selva i el Gironès

girona

Estudiaran si és pot fer un tramvia entre Blanes i Lloret

GIRONA
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Ambient més càlid

Barcelona

Es constata la necessitat d’un nou jutjat a Figueres

figueres

Banyoles dedica una jornada al món digital

BANYOLES

La 26a Fira del conill de Vilafant estrena el Palol Sabaldòria

vilafant

Confirmada la presó permanent a l’home que va gravar la parella quan agonitzava per un atac diabètic

VILADECANS
unió europea

L’advocada general del TJUE avala el dret a cancel·lar un viatge sense ser penalitzat per la pandèmia

barcelona

Marc Muñoz declara a Argentina per l’assassinat del seu germà

barcelona