Societat

El TS rebutja els permisos dobles en famílies monoparentals pel naixement d’un fill

La sentència marca doctrina i estableix que les famílies amb un sol progenitor només tenen dret a setze setmanes de permís

El Tribunal Suprem (TS) espanyol ha dictat aquest dimecres una sentència que tanca la porta a què un home o una dona d’una família monoparental pugui gaudir d’un doble permís pel naixement d’un fill, el que personalment li tocaria de setze setmanes i un altre d’idèntic que seria el que li correspondria a l’altre progenitor. Es tracta d’una sentència que marca doctrina davant la diversitat de resolucions judicials prèvies, explica l’agència Efe.

La resolució respon a un recurs de cassació presentat per la fiscalia, després que el Tribunal Superior de Justícia del País Basc hagués condemnat a la Seguretat Social i hagués reconegut a una mare sola el seu dret a vuit setmanes addicionals de permís.

L’alt tribunal espanyol estima el recurs en considerar que és el legislador el responsable en exclusiva del règim de prestacions de la Seguretat Social i recorda a més que, en reformar la llei de l’avortament, es va rebutjar en el Senat “per àmplia majoria” una esmena que buscava precisament que les mares soles poguessin acumular tots dos s permisos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

TRADICIONS

El bestiar porcí, a l’Agenda del Pagès 2024

girona
vimbodí i poblet

Talen 45 ha de pins al bosc de Poblet per la sequera

vimbodí i poblet
Societat

Un robot que sigui com jo

BARCELONA
benestar

El 20% de discapacitats canvien de domicili per la falta d’accessibilitat

barcelona
Educació

Una excursió que no deixa indiferent

Barcelona
Badies de Roses i Pals

Estat d’alerta per l’escassetat de sèpia

L’Estartit
samt feliu de guíxols

L’antic hospital de Sant Feliu enfila les actuacions per ser un gran centre cultural

sant feliu de guíxol
Barcelona

Una app de cites per a discapacitats intel·lectuals

Barcelona
EL TEMPS
Servei Meteorològic de Catalunya

Ambient encara més fred

barcelona