Societat

societat

L’històric tren granota tornarà a circular a la línia Barcelona-Vallès

Ferrocarrils de la Generalitat ha recuperat l’històric UT-400 i donarà servei els diumenges 21 de maig i 4 de juny

Es va retirar fa 27 anys i s’ha restaurat completament

Ferrocarrils de la Generalitat ha tornat a posar en circulació tren conegut popularment com granota 27 anys després que fes el darrer viatge. L’històric model UT-400 oferirà els primers trajectes oberts a tota la ciutadania els diumenges 21 de maig i 4 de juny a la línia Barcelona -Vallès. A la tardor està previst que es tornin a programar més viatges en diumenges puntuals.

Qui vulgui pujar-hi per rememorar vells temps només necessitarà un bitllet integrat o un títol propi d’FGC per a les zones tarifàries corresponents segons l’origen i el destí del trajecte. També s’hi podrà accedir adquirint un bitllet senzill.

En una circulació de prova prèvia a la posada en servei, el conseller de Territori, Juli Fernàndez Olivares, ha destacat que la posada en marxa d’aquest “tren del segle XX forma part del projecte de recuperació del patrimoni històric ferroviari”, coincidint que enguany fa 175 anys de l’arribada d’aquest mitjà de transport a Catalunya.

Quan circularà?

Durant els dies de funcionament, el Tren Granota farà sis trajectes per les vies de la línia Barcelona-Vallès: Rubí-Les Planes (9.18 h – 9.37 h), Les Planes – Terrassa (10.04 h – 10.46 h) , Terrassa – Les Planes (11.37 h – 12.17 h), Les Planes – Sabadell (12.34 h – 13.16 h), Sabadell – Les Planes (13.26 – 14.07 h) i Les Planes – Rubí (14.34 h – 14.54 h). A cada viatge, el tren s’aturarà a totes les estacions intermèdies, on els viatgers podran pujar i baixar del vehicle.

Per tal de poder posar en circulació el tren granota, FGCs ha dut a terme diverses tasques, entre les quals la restauració del tren a l’estat original, la revisió i rehabilitació tècnica i de seguretat, i la formació teòrica i pràctica dels maquinistes que conduiran aquesta unitat. Actualment, el tren forma part del fons de patrimoni històric de la companyia.

Un model històric

Aquest tren, de la sèrie 400, va estar en servei entre els anys 1944 i 1996 i va ser batejat col·loquialment pels viatgers com a tren granota pels colors i els fars característics de la part frontal. Es va construir durant la postguerra per tal de modernitzar els vehicles que cobrien el servei de les prolongacions suburbanes de Sarrià fins a Les Planes, Sant Cugat, Rubí, Terrassa i Sabadell, estrenades entre els anys 1916 i 1922.

Després de la Guerra Civil, per fer front a l’augment de la demanda, els enginyers del taller de Sarrià van dissenyar un nou tipus de vehicle, d’aspecte i tecnologia modern que es coneixeria com a tren granota. Es va posar per primera vegada en circulació l’any 1944 i va circular fins el 1996.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Joan Ramon Laporte
Catedràtic de farmacologia

“Cal rigor en l’avaluació dels medicaments, ara és un frau”

Barcelona
BADALONA

“Si tanquen, tornarem a viure al carrer”

BADALONA

Una vila suspesa en el temps

Roses
La monarquia

Felip VI ‘el covard’?

Olot

Auditories energètiques gratuïtes per als comerços

Olot
PLATJA D’ARO

Reconeixen la tasca turística de Lluís Camós, Anna Garriga, Pordamsa i Jordi Tubella

PLATJA D’ARO

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu
Itàlia

Més de quaranta ferits en l’accident d’un ferri a Nàpols

Barcelona
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

mataró