Societat

mobilitat

Trànsit recomana prohibir patinets elèctrics pels carrers de velocitat limitada a 50 Km/h

Proposa una ordenança per als municipis per posar fi a la “confusió” normativa

Recomana els 16 anys d’edat mínima, l’obligatorietat del casc i l’assegurança i impedir el trànsit per voreres i passejos

El Servei Català de Trànsit (SCT) ha elaborat un model d’ordenança per a la circulació de patinets elèctrics que serveixi de guia als municipis per homogeneïtzar les normatives i posar fi a la “confusió” detectada. L’organisme proposa impedir la circulació de patinets elèctrics per les voreres, rambles i passejos de les poblacions “de forma genèrica” –això permetria fer excepcions en determinats casos justificats– i recomana que no circulin per espais d’ús preferent de vianants. Així l’ordenança especifica com a zones de circulació prioritària per als vehicles de mobilitat personal (VMP) les vies ciclables i les zones de velocitat limitada a 30 Km/h. Això suposa treure els patinets elèctrics de carrers urbans on la limitació de velocitat és de 50 Km/h i restringir el seu ús a zones on s’ha pacificat el trànsit per a prioritzar la mobilitat de vianants. Evidentment els patinets elèctrics continuarien prohibits per vies interurbanes i travesseres.

El model d’ordenança s’inclou en el 29è Dossier tècnic del SCT sobre Recomanacions per a la circulació segura dels vehicles de mobilitat personal. “Aquest dossier tècnic és una ordenança d’ordenances, una eina per ordenar la mobilitat d’aquests vehicles, la sinistralitat dels quals hem vist que s’ha incrementat notablement els darrers anys”, afirma el director del SCT, Ramon Lamiel.

A més de possibilitar que els municipis utilitzin aquest model com a base per a les seves ordenances, el SCT també recorda en el document que els conductors de VMP poden incórrer en conductes sancionables com usar el telèfon mòbil o auriculars; no sotmetre’s a proves d’alcohol i drogues o circular per voreres i zones de vianants o amb un acompanyant damunt del vehicle.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Milers de pisos al peu del turó

Gavà
JORDI TORT
TINENT D’ALCALDIA DE PLANIFICACIÓ TERRITORIAL I DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC SOSTENIBLE DE GAVÀ

“No podem dir que el pla sigui agressiu per al medi natural”

GAVÀ
JAUME GRAU
MEMBRE D’ECOLOGISTES EN ACCIÓ I DE LA PLATAFORMA ATUREM EL PLA DE PONENT

“Comportarà més destrucció territorial i més canvi climàtic”

GAVÀ

La barca que es nega a morir

l’escala
Manresa inaugura el Museu del Barroc de Catalunya
patrimoni

Manresa inaugura el Museu del Barroc de Catalunya

barcelona
Ripoll

Més temps per al trajecte Ripoll-Barcelona tot i les obres de millora de la línia R3

Ripoll
URBANISME

“Inseguretat jurídica” als consistoris de la Costa Brava pel PDU

EL PORT DE LA SELVA
GIRONA

Els veïns de Domeny reclamen que el nou CAP no es faci en zona verda

GIRONA
SALUT

Salut confirma més de 200 casos de tos ferina a una dotzena d'escoles de Terrassa

Terrassa