Societat

Societat

Icones mítiques guixolenques

L’Ajuntament de Sant Feliu presenta les primeres cinc imatges que reforcen la promoció turística de la ciutat

La sèrie arribarà a la dotzena i el tiratge inicial, exhaurit en pocs dies, fa augurar-ne una bona acollida

Sant Feliu de Guíxols ha vol­gut donar un impuls a la seva imatge turística amb una aposta que, més enllà del con­cepte, explota la ico­no­gra­fia del patri­moni muni­ci­pal i beu de l’exqui­si­desa de la car­te­lle­ria de línies netes, entre el mini­ma­lisme i l’art déco, però amb uns traços rea­lis­tes i una paleta de colors medi­ter­ra­nis esco­llida per la dis­se­nya­dora i il·lus­tra­dora Coa­ner Codina, ali­ada amb Marc Cal­vet, també dis­se­nya­dor i que com a expert en màrque­ting cor­po­ra­tiu ha diri­git el pro­jecte.

El pri­mer resul­tat tan­gi­ble, cinc làmines que retra­ten ele­ments “mítics” –el nom de la ini­ci­a­tiva– ràpida­ment reco­nei­xi­bles en les reti­nes dels visi­tants. I que van de la balisa –mal dita far– de “la punta del moll”, fins a les case­tes dels banys de Sant Pol i l’antic edi­fici dels de Sant Elm, encara amb el dar­rer i recor­dat rètol de neó del Palm Beach, tot pas­sant per “la barana de mar” fins a aca­bar “sotai­gua” –amb un tall lon­gi­tu­di­nal del lito­ral que per­met ende­vi­nar l’horitzó de s’Ado­litx cap a cala Vigatà, en superfície, fins a les coves sub­ma­ri­nes–. Els epígrafs de cada imatge, des­taca Cal­vet, han vol­gut explo­tar “el naming for­jat pels gan­xons” i adop­tat pels segons resi­dents més assi­dus en les dar­re­res dècades. I per a les làmines que aca­bin a l’estran­ger, o emmar­ca­des en apar­ta­ments i habi­tat­ges de llo­guer turístic, van acom­pa­nya­des d’una res­se­nya de cada lloc i les coor­de­na­des GPS, un recurs pot­ser ins­pi­rat en el dels dis­cos d’or de les son­des Voya­ger interes­tel·lars, però pen­sant a retro­bar-hi nous turis­tes armats només amb el seu telèfon mòbil.

Els dos artis­tes conei­xen molt bé el muni­cipi. Cal­vet, gui­xo­lenc, va apren­dre a valo­rar el mar i tot el lito­ral de la seva ciu­tat quan en va haver de mar­xar per for­mar-se a la Gar­rotxa, i va tenir clar que hi volia retor­nar per esta­blir el seu estudi pro­fes­si­o­nal a Sant Feliu ja fa 25 anys. Per l'altre cos­tat, Codina hi va resi­dir i encara hi retorna de tant en tant, com recor­dava, “agraïda sem­pre per la bona aco­llida”.

D’entrada, el pri­mer tiratge expe­ri­men­tal de les cinc làmines també ha estat ben rebut. La regi­dora de Turisme, Núria Cuc­ha­rero, des­ta­cava que s’havien exhau­rit en pocs dies, i aviat en rebran més, que esta­ran a la venda a l’ofi­cina de turisme de la Ram­bla. Tots tres avançaven ahir que aques­tes cinc pri­me­res ico­nes són el pri­mer tas­tet d’un pro­jecte que inclourà, final­ment, una dot­zena de làmines que ani­ran pre­sen­tant en els pròxims mesos. I que també pre­ve­uen adap­tar a d’altres for­mats i objec­tes de mar­xan­datge o bé tras­lla­da­bles al for­mat audi­o­vi­sual, amb vista a anun­cis tele­vi­sius o vídeos en les xar­xes soci­als. De moment, però, la reno­vació de la imatge turística res­pecte a l’ante­rior, de 2019, ja està pre­pa­rada per lluir emmar­cada a l’inte­rior dels habi­tat­ges de pri­mers i segons resi­dents, com­par­tint l’orgull ganxó.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia