Societat

mon

La mort de la cooperant Emma Igual, crim de guerra

El ministre Albares confirma que la mort de la catalana serà jutjada a la Cort Penal Internacional

La mort de la cooperant catalana a Ucraïna Emma Igual s’investigarà com a crim de guerra a la Cort Penal Internacional (CPI). Així ho ha assegurat el ministre d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació en funcions, que ha explicat que el fiscal del tribunal amb seu a La Haia, Karim Khan, li ha promès que s’encarregarà personalment de les investigacions.

Pocs dies després de la mort de la cooperant, el ministre va anunciar que demanaria formalment a la CPI i a Ucraïna que fos investigada com a crim de guerra. L’Estat espanyol, sosté el ministre, ha ofert al tribunal de La Haia “els mitjans materials financers i tècnics” que calgui per portar els responsables de llançar el coet que va matar la jove catalana davant la justícia, informa ACN. La cooperant, de 31 anys, ha estat la primera víctima catalana en la invasió russa d’Ucraïna. Va cofundar l’ONG Road to Relief. Va perdre la vida després que un projectil rus impactés en el vehicle on viatjava.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Mor als 67 anys l’arquitecta Karin Hofert, professora universitària de referència a Catalunya

El Govern manté “permanents converses” amb Transició Ecològica per transportar aigua amb vaixells

Barcelona
MOBILITAT

El Clic.cat ha transportat prop de 42.500 viatgers a les comarques gironines

GIRONA
administracions

L’Ajuntament de Porqueres aprova un pressupost pel 2024 de 5,7 milions

porqueres

Mor l’historiador Joan B. Culla als 71 anys

Barcelona
SERVEIS

Roses escull l’adequació tèrmica de les escoles públiques, com a projecte del pressupost participatiu

ROSES
Gastronomia

Campanya per promocionar el vi català

Barcelona
Infraestructures

Liciten les obres d’un nou pont a la C-38 entre Sant Pau de Segúries i Camprodon

girona
MEDI AMBIENT

Primers resultats de l’estudi de consums d’aigua i energia al pavelló de Fontajau

GIRONA