Societat

economia

Chery i Ebro produiran 150.000 vehicles a l’antiga Nissan

Han promès també recuperar fins a 1.250 llocs de treball i invertir 400 milions

Quatre anys després que l’anunci del tancament de Nissan sacsegés la indústria catalana, la Zona Franca ha viscut avui un dia històric. L’acord que no només posa la cirereta al pastís al procés de reindustrialització de la planta de Nissan sinó que suposa el primer desembarcament d’una companyia automobilística xinesa a Europa per fabricar-hi vehicles, s’ha formalitzat avui. A més, amb la promesa de contractar fins 1.250 treballadors de l’antiga factoria, la meitat dels que tenia abans de tancar, produir 150.000 vehicles l’any 2029 (inicialment 50.000) i invertir un total de 400 milions d’euros, incloent-hi ajudes públiques.

El primer model que la joint-venture entre el grup català Ebro EV-Motors i Chery per reactivar l’antiga fàbrica de Nissan serà l’Omoda 5, que sortirà al carrer després de l’estiu. El llançament de la pick up elèctrica d’Ebro es preveu per més endavant. La fàbrica serà ara coneguda com a Ebro Factory. Segons informa l’ACN, el CEO d’Ebro, Pedro Calef, ha destacat el “compromís total” de l’aliança per produir a Catalunya . El pacte estipula que primer s’acoblaran els cotxes, tot i que l’objectiu final és fabricar-los completament a la Zona Franca, de manera que progressivament s’anirà augmentant el número de proveïdors locals. Calef ha detallat, indica Efe, que l’activitat s’iniciarà amb 150 treballadors del grup d’exempleats de Nissan que estan ja fent cursos de formació. D’entrada, s’acoblarà l’Omoda 5 –inicialment la versió de gasolina–, amb peces procedents de la Xina, però més endavant es produirà la versió elèctrica i després s’hi afegirà el Jaecco 7, un model de Chery de gamma superior. “Farem de Barcelona una de les principals bases d’exportació de Chery a nivell mundial”, ha assegurat el vicepresident de Chery, Zhang Guibing.

La signatura del pacte s’ha fet en un acte protocol·lari que ha comptat no només amb la presència d’executius del grup xinès sinó, entre d’altres, amb el president Pere Aragonès i el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, el ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu i el conseller d’Empresa, Roger Torrent. Aragonès ha destacat que el pacte és un “pas importantíssim per revitalitzar encara més la Zona Franca i per a l’important ecosistema de l’automoció” català. “Catalunya desperta confiança com a terra d’oportunitats, com a país on invertir i fer realitat projectes empresarials d’alt valor afegit, com és l’exemple, de tot l’àmbit de la mobilitat elèctrica”, ha posat en valor, assegurant que “fa uns anys vèiem com centres de treball es deslocalitzaven i avui veiem com molts projectes industrials d’arreu del món, quan han de triar Europa, escullen Catalunya”.El president espanyol ha posat com a exemple l’aliança entre Chery i Ebro de “la capacitat de la indústria espanyola de reinventar-se” i “atraure grans inversions estrangeres”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Tecnologia

Barcelona obre una oficina per recrear memòries amb intel·ligència artificial

Barcelona

15 colles locals participaran al 62è Carroussel Costa Brava

palafrugell

‘Pájaros’ i ‘El fred que crema’ s’imposen al primer festival de cinema

blanes

La polèmica ‘invasió’ de la fórmula 1 a Barcelona

Barcelona

Un gran memorial a cel obert

Portbou
SOCIETAT

Reaccions de tot tipus entre els restauradors per Temps de Flors

girona
ciència

La UB identifica mutacions que causen dos tipus de ceguesa

Barcelona
Societat

Inversió de 620.000 euros per mitigar la calor a Sant Cugat

Sant Cugat del Vallès
MEDI AMBIENT

Viladecans vol doblar el nombre d’arbres urbans en sis anys fins a arribar als 30.000

Viladecans