Societat

LA CRÒNICA

Una botiga temporal de moda catalana

Quatre dissenyadores de Barcelona i l’àrea metropolitana exposen creacions a la ‘flagship’ de Lynk & Co al passeig de Gràcia

A la botiga que fa cantonada entre el passeig de Gràcia i Consell de Cent, flagship (que vol dir botiga insígnia) de la marca de cotxes xinesa Lynk & Co, han obert el que es diu una botiga temporal, una pop-up, que fins al 6 de juliol exposa i ven les creacions de quatre empreses de moda catalanes que són les firmes que van guanyar la quarta edició del programa Barcelona Fashion Foward (BFF) que promou l’Institut de Cultura de Barcelona a través del DHub (Disseny Hub Barcelona) amb la col·laboració de Barcelona Activa. Parlem de quatre firmes de roba i una de calçat: Carlota Cahis, especialitzada en roba de gènere de punt, darrere la qual hi ha Carlota Ranera, que presenta dissenys fàcils i confortables amb patrons elaborats i acabats de gran qualitat; Love by Ksenia Karpenko, de la ucraïnesa instal·lada a Barcelona Ksenia Tsvierkun, que combina la moda contemporània amb reminiscències del patrimoni cultural d’Ucraïna, i Other. Ordinary Apparel, de Peta Moreno i Candela Rosito, dues creadores instal·lades al barri de Sant Martí, que diuen que són “made in Barna i per Barna” i que versionen roba clàssica per fer peces atemporals, funcionals i molt artesanals. La darrera firma que va guanyar la BFF i que es pot veure a la pop-up és la de calçats Sabinis, darrere la qual hi ha Sabina Teruel, que fa sabates còmodes però amb un estil que desafia les tendències convencionals. Aquesta botiga temporal –decorada per disfrutar dels racons, amb sofàs i tauletes i llums tènues de colors– dona la possibilitat a aquestes marques i a les dissenyadores de tenir un espai per exposar la seva feina i tenir un primer contacte amb el gran públic. Poder estar al passeig de Gràcia no és poca cosa. Barcelona Fashion Forward, que des de la seva creació ha assessorat ja 54 marques del sector de la moda, és un programa d’emprenedoria de moda promogut per l’Institut de Cultura de Barcelona a través del DHub. Ofereix suport i acompanyament a dissenyadors i marques emergents del sector de la moda a Barcelona i l’àrea metropolitana amb la intenció de millorar la professionalització i optimitzar processos mitjançant formació, assessorament personalitzat i un pla de serveis. El programa s’adreça a persones autònomes o empreses especialitzades en disseny i comercialització tèxtil, innovadores i compromeses amb la sostenibilitat. El programa és un cop de mà i una mentoria tant en formació com en comercialització, comunicació i digitalització de la marca.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Olot

Compren una antiga tèxtil per consolidar una illa educativa

Olot
Olot

La Plataforma Protegim el Volcà Montsacopa rep el suport de tres associacions de veïns

Olot
SOCIETAT

Els col·lectius LGTBI de Barcelona reclamen la superilla 28 de Juny

Barcelona
Societat

Cremen una bandera LGTBI penjada en un forn de Trinitat Vella

Barcelona
Societat

Lleida declara en ruïna imminent les dues naus cremades la revetlla de Sant Joan

Lleida
EDUCACIÓ

Conflicte entre docents i direcció a l’institut El Til·ler de les Franqueses

Les Franqueses del Vallès
Urbanisme

Tall de carrils a la ronda de Dalt per la cobertura d’un nou tram

Barcelona

Prop de 200 nens i nenes participen en les activitats de CaixaProinfància

GIRONA
MEDI AMBIENT

L’Energètica farà la primera compra de projectes renovables

Barcelona