Societat

SOCIETAT

El risc de patir abús escolar es triplica en infants amb trastorn de l’espectre autista

Els investigadors alerten que la salut mental d’aquests joves s’agreuja quan arriben a l’adolescència i a l’etapa adulta

El risc de patir asset­ja­ment, aïlla­ment o exclusió social pot arri­bar a tri­pli­car-se en aquells infants que patei­xen un tras­torn de l’espec­tre autista (TEA), segons un estudi de la Uni­ver­si­tat Rovira i Vir­gili (URV). L’equip d’inves­ti­ga­do­res ha cons­ta­tat que un 18% dels infants sense cap tipus de tras­torn diagnos­ti­cat han asse­gu­rat sen­tir-se des­plaçats i exclo­sos. Una dada que aug­menta fins al 35% en els esco­lars amb tras­torn per dèficit d’atenció i hiperac­ti­vi­tat (TDAH) i fins a un 58% en els casos de TEA. El grup de recerca ha aler­tat que aquest ’bullying’ acaba des­en­ca­de­nant tras­torns de salut men­tal amb un “ele­vat risc de suïcidi” quan aquests infants entren a l’ado­lescència i a l’etapa adulta.

L’estudi, ano­me­nat EPI­NED, ha reco­pi­lat dades de 7.000 alum­nes d’infan­til i primària de la demar­cació de Tar­ra­gona, dels quals se n’han estu­diat 700 de manera deta­llada. D’aquests, un 1,5% tenia TEA i un 5% TDAH. “Els infants amb TEA volen rela­ci­o­nar-se, però no saben com i en el cas dels TDAH són tan moguts i inten­sos que el tras­torn influ­eix en la seva relació amb els altres” explica Fina Canals, que con­jun­ta­ment amb Paula Mora­les-Hidalgo, Núria Vol­tas i Car­men Hernández han lide­rat el pro­jecte. Unes con­duc­tes que poden ser per­ce­bu­des com a “estra­nyes” o “moles­tes” pels seus com­panys, han afe­git.

“El ’bullying’ té con­seqüències a llarg ter­mini i aug­menta el sen­ti­ment de por vers les rela­ci­ons soci­als; tenir TEA o TDAH i sen­tir-te vic­ti­mit­zat incre­menta els pro­ble­mes emo­ci­o­nals”, ha afir­mat Fina Canals. De fet, les inves­ti­ga­do­res han deta­llat que quan aques­tes per­so­nes crei­xen i entren a l’ado­lescència i a l’etapa adulta pre­sen­ten uns “índexs molt ele­vats de tras­torns de salut men­tal” i un “ele­vat risc de suïcidi”. Per això, han rei­vin­di­cat la neces­si­tat que els pro­gra­mes con­tra l’abús esco­lar inclo­guin espe­ci­fi­ca­ci­ons per a grups de risc amb mesu­res con­cre­tes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia