Societat

la crònica

La Girocleta que ajuda a anar a treballar a Salt

L’estació de la rotonda del Tren d’Olot és a tocar d’una escola bressol municipal de Salt, però és dins de Girona per un carrer

L’equip de govern de l’Ajun­ta­ment de Girona, de Gua­nyem, Junts i ERC, ha con­ti­nuat els tre­balls per enlles­tir el pla de mobi­li­tat urbana sos­te­ni­ble supra­mu­ni­ci­pal de Girona (PMUS-GI), que pre­veu que la Giro­cleta arribi als muni­ci­pis veïns, com ara Salt. Des d’ahir s’hi està més a prop que mai perquè una de les qua­tre noves esta­ci­ons del sis­tema públic de bici­cleta com­par­tida és a la rotonda del Tren d’Olot, a un car­rer de Salt (l’Alfons Moré).

La parada és a Girona, però l’equi­pa­ment més pro­per és l’escola bres­sol muni­ci­pal de Salt, El Car­ri­let, i a mig cen­te­nar de metres hi ha l’escola Mont­fal­gars, al barri de Santa Eugènia de Ter. Cap a tres quarts de dues del mig­dia, la Fran­cina era ahir una de les pri­me­res usuàries de la nova estació. Ella fa ser­vir la Giro­cleta des de fa un any i mig i fins ara aga­fava el mitjà de trans­port des del cen­tre de Girona fins a la plaça del Barco (l’estació número 14). La de la rotonda del Tren d’Olot és la número 35 i a la Fran­cina li queda més a prop de la feina, d’infer­mera a l’hos­pi­tal Santa Cate­rina, a Salt. A ella, doncs, l’ampli­ació del ser­vei li estal­viarà un tros de cami­nada.

També van entrar en ser­vei l’estació de Fon­ta­jau (la segona a la ram­bla Xavier Cugat), la de Domeny (a l’encre­ua­ment dels car­rers Font de la Teula i Roberto Bolaño Ávalos) i la de l’Eixam­ple (al car­rer de la Creu, a tocar de la rotonda de la plaça dels Països Cata­lans). Girona ja té 34 esta­ci­ons de Giro­cleta, un ser­vei que fun­ci­ona des del 2009 i que pro­pe­ra­ment s’ampliarà amb una nova parada al barri del Pont Major, que ja n’ofe­reix.

És evi­dent que anar en bici redu­eix les emis­si­ons con­ta­mi­nants, igual que ho farà el tall del vial oest de la plaça Cata­lu­nya, que avui començarà de forma expe­ri­men­tal fins al 3 de novem­bre. La reducció de la con­ta­mi­nació és un dels objec­tius de la futura zona de bai­xes emis­si­ons de Girona, que entrarà en ser­vei a finals d’any.

Però l’esmen­tat PMUS-GI va a poc a poc, cosa que inqui­eta alcal­des de l’àrea urbana, com ara el de Sant Julià de Ramis (ERC). “Ens hi vam adhe­rir el 2019 i, per tant, fa cinc anys que estem redac­tant aquest pla i encara no tenim un esbor­rany a sobre la taula per veure.” Puigtió demana que s’acce­leri. “La gent del car­rer, quan els expli­ques que por­tes cinc anys redac­tant un docu­ment, no ho entén. I política­ment costa defen­sar-ho”, afirma el bat­lle, que cedirà la vara a Marc Sayols l’1 d’octu­bre que ve.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia