Societat

Estat i constructora confirmen que les obres de la variant de Vallirana no continuaran fins el 2012

FCC recorda que els 15 milions d'euros per pagar els treballs aquest any ja fa temps que es van esgotar

L'Estat preveu destinar-hi una partida de 34,7 milions d'euros l'any vinent

El ministeri de Foment i la constructora FCC, la principal integrant de la UTE que està construint la variant de la carretera N-340 a Vallirana, han confirmat aquest dijous que les obres estan aturades i han indicat que aquesta decisió s'ha pres de mutu acord.

L'Ajuntament d'aquest municipi del Baix Llobregat va encendre les alarmes en comprovar que no continuarien les obres per construir el túnel per on ha de passar la variant, una infraestructura llargament reivindicada. Estat i constructora, però han assenyalat que els treballs s'han paralitzat perquè ja s'han esgotat la partida destinada per aquest 2011, que era de 15 milions d'euros, poc menys que els 15,6 milions de l'any anterior. Segons fonts de l'empresa constructora, aquests diners ja fa temps que es van acabar. Així doncs, si no hi ha cap acord, la construcció d'aquesta infraestructura, que va començar el 2003 i ha d'acabar el 2014, es reprendran l'any que ve.

Segons els pressupostos d'aquest any, l'Estat preveu doblar la partida el 2012, fins als 34,7 milions d'euros, i el 2013 preveu augmentar la xifra a 35,5 milions. Els últims 28,1 milions estan previstos pel 2014.

A principi d'abril la constructora ja va anunciar la seva intenció d'aturar les obres de la variant de Vallirana. En aquell moment, l'aleshores alcalde Josep Alemany va anar a Madrid per intentar pressionar Foment perquè els treballs no s'aturessin. També va recórrer al jutjat, que li va donar la raó i, en una interlocutòria que no era ferma, va ordenar que les obres no podien aturar-se pel risc d'esllavissament que això suposaria.

Va quedar pendent, però, l'acord entre el ministeri i FCC per pagar els treballs, que continuaven a costa del deute del ministeri amb la constructora. Ara però, ja s'han aturat.

El nou consistori, que des del juny està governat per una coalició del PSC, ICV-EUiA i ERC, té previst reunir-se el 7 de setembre amb el secretari d'Estat d'Infraestructures per informar-se sobre la situació de la variant. El municipi fa temps que reclama aquesta infraestructura per solucionar els inconvenients que provoca el pas de la N-340 pel centre de municipi, la qual cosa provoca, a més, llargues cues en aquesta carretera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

mataró
Xina

Pequín ordena retirar les aplicacions de Whatsapp i Threads

Barcelona

La lluita veïnal pel tancament de la cimentera arriba als jutjats per la via penal

MONTCADA I REIXAC

El corredor sud de Rodalies quedarà alterat tots els caps de setmana fins el juny

Castelldefels

Resolen l'avaria que havia afectat la telefonia mòbil al Ripollès

RIPOLL
ROSES

Reobren el camí de ronda entre les platges de Canyelles i Almadrava

ROSES
societat

L’Ajuntament reforçarà les línies de bus i ampliarà les restriccions de trànsit al voltant del Park Güell

barcelona
PORQUERES

Fase final de la recollida de propostes dels pressupostos participatius

PORQUERES

Estudien com millorar la mobilitat de dues de les principals vies de la ciutat

girona