Societat

SOCIETAT

El tren turístic Costa Brava ja està a punt de solfa

Ahir es va fer un viatge pilot amb el comboi, que cobrirà durant la temporada turística el trajecte Figueres-Portbou

Sis anys de treball conjunt del Centre d'Estudis Històrics del Ferrocarril Espanyol i la Companyia General de Ferrocarrils Turístics van culminar ahir amb el viatge pilot del tren turístic Costa Brava, un comboi guiat per una màquina de vapor que data de final del segle XIX que estirarà 3 o 4 vagons de principi de segle XX i que, durant la temporada turística, cobrirà el trajecte entre Figueres i Portbou amb una durada aproximada d'una hora, amb unes vistes del litoral espectaculars. En el viatge pilot d'ahir, com a mostra d'agraïment a empreses i institucions que han participat en la recuperació d'aquest transport històric, van convidar a fer el viatge l'alcalde de Figueres, Santi Vila, el de Portbou, Josep Lluís Salas, el president de la Diputació i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Jaume Torramadé i el director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, entre d'altres.

El torn dels parlaments, a l'arribada a l'estació de Portbou, va ser llarg i fins a vuit persones van prendre la paraula. Es van remarcar dues qüestions. La primera va ser la necessitat de recuperar un material històric per tal de mantenir viva la memòria de l'esforç que va suposar posar en funcionament la línia. I la segona, que constitueixi un pol d'atracció turística de primer ordre per a la zona. Segons va explicar ahir Ricard Font, Portbou ha d'esdevenir “un punt clau” del corredor del Mediterrani. Torramadé va destacar que la posada en servei d'aquesta línia turística ha de potenciar decisivament la zona nord de la Costa Brava.

Josep Lluís Salas va expressar que estaven “molt preocupats” per la situació de Portbou amb la construcció del corredor del Mediterrani, i va agrair a Ricard Font que posés fi a la incertesa: “Això que ens ha dit ens dóna ànims per continuar –va dir Salas–, saber que Portbou no desapareixerà com a poble de ferrocarril”.

LA DADA

1877
Va ser l'any
de construcció de la locomotora de vapor que guia el tren nou, amb vagons de fusta de principi de segle XX.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Disset anys esperant equipaments a les Glòries

Barcelona
Les roses del Firal i les del cementiri
crònica

Les roses del Firal i les del cementiri

enogastronomia

Cinc catalans competeixen avui a Madrid per ser el millor sommelier de l’Estat

Barcelona

Unes noranta persones participen a la Lectura de Josep Pla

palafrugell

Mollet i Granollers s’oposen a la centralització dels jutjats

Granollers
societat

Més d’un centenar de parades omplen la Rambla en un Sant Jordi marcat pel vent

figueres
estat espanyol

Aproven un pla per indemnitzar les víctimes d’abusos a l’església

barcelona

Els hospitals també s’aboquen a celebrar Sant Jordi

Barcelona
societat

Els alumnes omplen el passeig Ciutat de Girona de Salt per Sant Jordi

salt