Societat

REPORTATGE

“Ajuda a entrar a l'ESO”

L'institut El Til·ler fa una valoració positiva del primer any del pla Tutoria entre iguals

Entrar a l'ensenyament secundari ha estat més fàcil per als alumnes que ara han acabat primer d'ESO a l'institut El Til·ler, a les Franqueses.

L'institut El Til·ler ha aplicat per primer cop el programa Tutoria entre iguals (TEI), que ha estat ideat per un psicopedagog d'un institut de Barcelona i que pretén prevenir i combatre l'assetjament escolar. El projecte crea parelles entre alumnes de cursos diferents amb l'objectiu que l'estudiant més gran esdevingui un referent per al més petit i, en el cas de l'institut, també els faciliti la seva adaptació a l'ensenyament secundari. L'objectiu és establir un vincle de confiança entre els alumnes que permeti posar de manifest qualsevol mena de problema i, si és possible, solucionar-lo a través de la mediació dels propis escolars que hi participen.
“Està bé. Ajuda a entrar a l'ESO”, explica en Víctor Gonzàlez, que ha acabat tercer d'ESO i ha estat parella d'en Miguel Pérez, que començava primer. “L'institut és més complicat”, diu aquest altre noi. “És bastant diferent de l'escola. En la manera de fer les classes, per exemple”, apunta la Berta Vidal, que també ha fet primer d'ESO i ha rebut el suport de l'Andrea Gómez, de tercer.

L'institut “és molt diferent de l'escola”, constata Gómez. “És més complicat i es va complicant”, afegeix Gonzàlez. La majoria d'aquests alumnes no es coneixien directament o només s'havien vist alguna vegada a l'escola de primària o en els primers dies de curs.

A principi de curs, el centre va formar les parelles entre alumnes de primer i de tercer. A partir d'aquí, els estudiants van respondre una enquesta sobre els seus gustos i es van conèixer. Durant el curs, han fet algunes activitats plegats com, per exemple, la confecció d'un embolcall ecològic per als entrepans o l'elaboració d'unes postals de Nadal que es van intercanviar. També s'ha fet un seguiment del programa a través de les hores de tutoria de cada classe.

El Til·ler fa una valoració positiva de l'aplicació del programa a l'espera de l'avaluació final que es farà a partir de les enquestes que han preparat. El curs que ve mantindran el programa entre els nous alumnes de primer d'ESO i els que facin tercer. Amb tot, es plantegen crear noves activitats per a les parelles d'alumnes. Al mateix temps, el centre proposa mantenir l'intercanvi entre les parelles d'aquest any, que faran segon i quart. Les psicopedagogues d'El Til·ler, Neus Moliné i Dolors Rodoreda, també treballaran per donar a conèixer el projecte TEI a altres centres de la comarca.

Aquesta metodologia també s'ha aplicat a les quatre escoles de Lliçà d'Amunt amb parelles formades entre alumnes de tercer i cinquè.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Estats Units

Oklahoma aprova una nova llei per prohibir l’avortament des de la fertilització

Washington
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Temperatura en ascens fins diumenge

Barcelona
Estat espanyol

Sanitat estudia comprar vacunes de la verola per contenir la ‘monkeypox’

Washington

Metges de Catalunya denuncia l’abandonament de la primària

barcelona

Les escoles d’adults denuncien discriminació dels seus alumnes

barcelona

El TSJC admet que els pares es personin en la causa del 25% de castellà

barcelona

El PGA de Caldes de Malavella aspira a acollir la Ryder Cup del 2031

CALDES DE MALAVELLA

Bàsquet Beat pels alumnes de 4art d’ESO de dos centres de Ripoll

RIPOLL
el temps
servei meteorològic de catalunya

Baixa la temperatura

barcelona