Osona/Ripollès

Els alcaldes intenten llimar diferències sobre la controvertida pota sud de Vic

Josep M. Vila d'Abadal, de Vic, Anna Franquesa, de Santa Eugènia i Marc Verdaguer, de Calldetenes es van reunir a l'Ajuntament de Vic. De moment, esperaran que es presenti l'estudi d'impacte ambiental per part de la Generalitat abans de veure quina r

La con­tro­ver­tida pota sud de Vic, la car­re­tera que hau­ria de con­nec­tar la C-17 amb Santa Eugènia de Berga, genera con­trovèrsia.

Per això, els alcal­des de Vic, Josep M. Vila d'Aba­dal; Call­de­te­nes, Marc Ver­da­guer, i Santa Eugènia, Anna Fran­quesa, es van reu­nir la set­mana pas­sada a l'Ajun­ta­ment de Vic -n'infor­mava diven­dres EL 9 NOU- per par­lar d'aquesta futura infra­es­truc­tura.

La reunió, a la qual també van assis­tir els regi­dors Josep Rafús i Antoni Ser­rat, de Vic, i Albert Soler, de Santa Eugènia, volia ser una pri­mera presa de con­tacte polític.

Es va cons­ta­tar que les posi­ci­ons són diver­gents, però exis­teix el com­promís d'asseure's un cop la Gene­ra­li­tat faci públic el pro­jecte.

“És impor­tant que quan el tin­guem, ens el mirem i si podem fer al·lega­ci­ons tots junts, i amb el suport del Con­sell d'Alcal­des, ho farem”, expli­cava a peu dret l'alcal­dessa de Santa Eugènia, Anna Fran­quesa, just després d'aca­bar la reunió.

“Ara par­lem sense saber l'impacte ambi­en­tal: par­lem d'una car­re­tera, però no la conei­xem. Quan tin­guem les dades, ens asseu­rem tots junts i ho valo­ra­rem”, con­cloïa Fran­quesa. Veïns de Santa Eugènia, en una reunió a prin­ci­pis de juliol, es van mos­trar con­tra­ris a aquesta infra­es­truc­tura.

El mateix havien fet, set­ma­nes abans, els veïns de la Serra-de-sen­ferm. Pot­ser per això, a l'últim ple de Vic, a pre­gunta de la CUP, també se'n va par­lar.

L'alcalde, Josep M. Vila d'Aba­dal, que veu amb bons ulls una nova via d'un car­ril per banda que faci­lités la mobi­li­tat entre Vic i altres muni­ci­pis pro­pers, ja va sug­ge­rir que s'esperés l'estudi d'impacte ambi­en­tal de la Gene­ra­li­tat i el període d'al·lega­ci­ons per fixar les posi­ci­ons. Aquest estudi podria estar fet en mig any.

Si aquesta car­re­tera s'acabés fent es podria solu­ci­o­nar una patata calenta que té entre mans l'Ajun­ta­ment de Vic des de fa anys: la petició dels veïns de Santa Anna i l'Horta Ver­me­lla perquè es pro­hi­beixi el pas dels cami­ons de bes­tiar que, majo­ritària­ment, es diri­gei­xen a l'escor­xa­dor de Santa Eugènia.

Aquesta petició, que fins i tot va moti­var una moció de SI al ple del mes de juny apro­vada per una­ni­mi­tat, tin­dria efec­tes col·late­rals. I Vic ja ha mogut fitxa. L'alcalde, Josep M. Vila d'Aba­dal, aquest dilluns va sig­nar un cer­ti­fi­cat per fer efec­tiva aquesta pro­hi­bició.

Quan es posi en marxa –falta ins­tal·lar la senya­lit­zació– la pro­hi­bició que els cami­ons cir­cu­lin pel nucli urbà algú en patirà les con­seqüències. I aquest algú pot ser, per exem­ple, Call­de­te­nes, muni­cipi que està bata­llant per acce­le­rar l'inici de les obres de la seva vari­ant.

“El tema de la vari­ant va en paral·lel al de la pota sud”, con­ce­dia Marc Ver­da­guer, dimarts, a la sor­tida de la reunió. La pota sud no tre­pit­ja­ria terme muni­ci­pal de Call­de­te­nes.

Més explícit es mos­tra Vila d'Aba­dal, que valo­rava la tro­bada amb Ver­da­guer i Fran­quesa per conèixer una pri­mera opinió de cada con­sis­tori sobre aquesta infra­es­truc­tura.

“Jo con­ti­nuo defen­sant la neces­si­tat d'estruc­tu­rar el ter­ri­tori del sud. No només entre Santa Eugènia i Vic, sinó també amb Call­de­te­nes, Sant Julià i Tara­dell”, cer­ti­fi­cava Vila d'Aba­dal.

La notícia com­pleta a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.