Societat

Reprenen les obres de la variant de la N-340 a Vallirana després de més de tres anys d'aturada

L'Ajuntament confia que aquesta vegada “sigui la definitiva” i finalitzin les obres per oferir un traçat alternatiu per als 20.000 vehicles que cada dia creuen el municipi

Els pressupostos per al 2015 inclouen una partida de 18 milions d'euros

El ministeri de Foment ha reprès aquest dilluns les obres de la variant de l'N-340 al seu pas per Vallirana després que hagin estat parades gairebé tres anys i mig per falta de pressupost, segons ha informat el consistori. L'Ajuntament confia que aquesta vegada “sigui la definitiva” i finalitzin unes obres que arrosseguen, per diversos motius, més de 25 anys de retard.

Diversos operaris ja estan treballant a la zona d'entrada dels futurs túnels i algunes màquines excavadores han remogut avui terra on es preveu que tinguin la sortida, en direcció a l'Ordal (Alt Penedès). Les tasques de les properes setmanes consistiran sobretot a condicionar la zona i a posar a punt la maquinària. L'alcaldessa, Eva Martínez, ha destacat que s'han de fer “molts preparatius per tornar a posar la maquinària en marxa” després de mesos d'inactivitat.

El secretari general d'Infraestructures, Manuel Niño, va anunciar dimarts passat que les obres de la variant es reprendrien aquesta setmana amb l'objectiu, segons Foment, de continuar “de forma ininterrompuda en futurs exercicis fins a la seva finalització”. Els Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) del 2014 van acabar incloent 200.000 euros per a la variant després de l'aprovació d'una esmena del PP, ja que quan es va presentar el projecte, la partida per a la via s'havia deixat a zero i tampoc projectava cap inversió per al 2015. Finalment, la partida que es va aprovar de 200.000 euros és la que ha de servir per reactivar les obres durant les properes setmanes. Els pressupostos per al 2015 inclouen una partida de 18 milions d'euros per als treballs de la variant i una projecció de prop de 92 milions entre el 2016 i el 2018.

El traçat en construcció té 2,4 quilòmetres de longitud i inclou un túnel de dos tubs, un per a cada sentit de circulació, d'1,4 quilòmetres cadascun. Un cop acabada, la variant oferirà un traçat alternatiu als més de 18.000 vehicles de mitjana que creuen cada dia el nucli urbà.

L'actual projecte constructiu de la via va ser aprovat al juny del 2003 i les obres licitades al setembre del mateix any i adjudicades a començaments del 2004. D'acord amb aquests terminis, les obres haurien d'haver conclòs el 2007, encara que diverses paralitzacions les van frenar i aturar definitivament el 2011.

L'alcaldessa ha desitjat que les obres ja no es tornin a aturar i considera “esperançador” que es puguin acabar abans del 2018.

El consistori confia “plenament” que la represa ara de les obres representi una reactivació de l'activitat econòmica, així com també la contractació de treballadors aturats del sector de la construcció del municipi.

Fernando Guerrero, membre de la Comissió de Treball per la Variant, ha assegurat que si finalment s'acaba la variant seria com si la “loteria” toqués al municipi. Guerrero ha recordat que la lluita durant aquestes anys per aconseguir la variant ha estat “molt forta i constant” i plena de “problemes de tot tipus, sobretot polítics”.

Vallirana conviu a contracor des de fa anys amb l'alt volum de trànsit de la N-340. Cada dia travessen el centre urbà prop de 20.000 vehicles, 2.000 dels quals són pesants, segons les dades facilitades pel consistori. És la ruta sense peatge que uneix el Baix Llobregat, i tota la zona del Barcelonès, amb l'Alt Penedès i les comarques tarragonines.

La variant és una reivindicació històrica del municipi que va començar a sentir-se amb força a la dècada dels 80. “Des que tinc ús de raó que he sentit a parlar de la variant de la N-340”, ha destacat l'alcaldessa. En aquest sentit, ha assenyalat que al llarg de la seva vida, hi ha fet “moltíssimes hores de cua per anar a la discoteca, a estudiar o a treballar”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Joan Ramon Laporte
Catedràtic de farmacologia

“Cal rigor en l’avaluació dels medicaments, ara és un frau”

Barcelona
BADALONA

“Si tanquen, tornarem a viure al carrer”

BADALONA

Una vila suspesa en el temps

Roses
La monarquia

Felip VI ‘el covard’?

Olot

Auditories energètiques gratuïtes per als comerços

Olot
PLATJA D’ARO

Reconeixen la tasca turística de Lluís Camós, Anna Garriga, Pordamsa i Jordi Tubella

PLATJA D’ARO

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu
Itàlia

Més de quaranta ferits en l’accident d’un ferri a Nàpols

Barcelona
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

mataró