Vallès Oriental

Territori posarà l’any que ve la reclamada mitjana de formigó al tram de la Roca de la ronda Nord

L’actuació a la C-352 es farà a l’espera del projecte de desdoblament per fer un quart carril

El Departament de Territori i Sostenibilitat té previst instal·lar una mitjana central de formigó al tram que encara no en té de la ronda de Granollers durant l’any que ve.

L’obra es farà sense ampliar, encara, la calçada de tres a quatre carrils, dos per sentit. Segons han confirmat fonts de la conselleria a EL 9 NOU, ja s’està elaborant el projecte que ha de permetre tirar endavant l’actuació. Amb tot, encara estan pendents de concretar els detalls d’una obra que es farà al tram de la C-352 entre els enllaços amb les carreteres de Cardedeu (la C-251) i de la Roca (C-1415c). També l’import, tot i que l’any 2013, quan es va plantejar aquesta opció, es va xifrar a l’entorn d’un milió d’euros.

El punt on s’han de construir els separadors centrals és un sector de poc més d’un quilòmetre –entre els quilòmetres 20 i 22–, on hi ha un carril en direcció sud i dos en direcció nord. Actualment, estan separats per una franja zebrada central d’uns 80 centímetres que està reforçada amb bandes rugoses i reflectors clavats al paviment que ajuden a visualitzar el traçat de la via durant la nit.

Territori i Sostenibilitat ja s’havia compromès a tirar endavant aquesta obra l’any 2013 quan, després d’una topada frontal amb dues víctimes mortals que es va produir el setembre de 2012, es va reactivar la petició de millores en la seguretat per part dels ajuntaments de la zona. A més, com a mesura d’urgència, es va ampliar la franja central que separa els dos sentits de circulació i es van fer altres millores. La idea inicial era que el mur que es construeixi es pugui mantenir quan s’hagi de fer l’ampliació a quatre carrils, una obra amb una inversió molt més important i que per ara no té data.

La instal·lació de la mitjana central era una llarga reivindicació dels ajuntaments de les Franqueses, la Roca i Granollers perquè entenen que és la manera definitiva de posar fi als xocs frontals que des de l’any 2005 han costat la vida a vuit persones en un tram de només tres quilòmetres de longitud. La majoria de les víctimes mortals han estat veïnes d’aquests municipis.

L’alcalde de les Franqueses, Francesc Colomé (CiU), entén que la tanca central “no evitarà tots els accidents però sí les topades frontals, que són les pitjors”. “Encara que no es desdobli la carretera, és una molt bona notícia”, ha assegurat Colomé. Consultats per EL 9 NOU, els alcaldes de Granollers i la Roca, Josep Mayoral (PSC) i Albert Gil (ERC) no han volgut fer valoracions a l’espera de rebre informació directament de la conselleria.

La notícia completa a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Olot

Compren una antiga tèxtil per consolidar una illa educativa

Olot
Olot

La Plataforma Protegim el Volcà Montsacopa rep el suport de tres associacions de veïns

Olot
SOCIETAT

Els col·lectius LGTBI de Barcelona reclamen la superilla 28 de Juny

Barcelona
Societat

Cremen una bandera LGTBI penjada en un forn de Trinitat Vella

Barcelona
Societat

Lleida declara en ruïna imminent les dues naus cremades la revetlla de Sant Joan

Lleida
EDUCACIÓ

Conflicte entre docents i direcció a l’institut El Til·ler de les Franqueses

Les Franqueses del Vallès
Urbanisme

Tall de carrils a la ronda de Dalt per la cobertura d’un nou tram

Barcelona

Prop de 200 nens i nenes participen en les activitats de CaixaProinfància

GIRONA
MEDI AMBIENT

L’Energètica farà la primera compra de projectes renovables

Barcelona