Administracions

municipal

multes

L'Hospitalet retirarà les multes de Santa Eulàlia

L'Ajuntament apaga les càmeres de control de trànsit entorn del mercat i estudia la forma legal d'anul·lar les sancions

La suspensió és temporal i el sistema es tornarà a posar en marxa

Les errades en la implantació del sistema de control de trànsit a l'entorn del mercat de Santa Eulàlia han motivat que l'Ajuntament hagi apagat les càmeres que capten els vehicles que circulen per la zona restringida i estigui estudiant la fórmula jurídica per suspendre les multes imposades. Així ho va assegurar ahir l'alcaldessa, Núria Marín, que va deixar clar que aquesta serà una mesura temporal perquè el sistema es tornarà a posar en marxa. “La restricció del trànsit és una bona experiència des del punt de vista tècnic, però hi ha hagut algunes errades i manca de coordinació en l'aplicació que es corregiran”, va afirmar.

L'Ajuntament va establir l'octubre passat un nou sistema de restricció a la zona de vianants entorn del mercat dotat de càmeres de videovigilància i de pilons. Els residents tenen unes targetes que els permeten passar i els vehicles comercials poden accedir a la càrrega i descàrrega en un horari limitat. L'alarma es va disparar al barri quan, les passades setmanes, van començar a arribar de cop multes de 200 euros cadascuna per haver circulat per la zona de forma indeguda. Segons l'associació de veïns Cinc Carrers de Santa Eulàlia i les que representen els comerciants de la zona, alguns ciutadans han arribat a acumular 300 multes. Una comerciant, Margarita Alba, assegura que la Guàrdia Urbana la va advertir que té acumulades 600 multes, que encara no li han arribat. L'Ajuntament desmenteix que una persona pugui sumar aquesta xifra.

“Des del punt de vista polític, el més correcte i intel·ligent és fer marxa enrere, retirar les actuacions, explicar-les i començar de zero”, va assenyalar Marín. L'alcaldessa va precisar que el consistori està buscant la manera de retirar les sancions que estan en tràmit i tornar els diners als conductors que les han pagat. “Ja s'ha tret la multa als residents que tenen permís per circular per la zona i que van presentar al·legacions”, afirma l'alcaldessa. En total, s'han imposat 2.500 sancions

Els responsables municipals, però, defensen el sistema de càmeres i pilons perquè diuen que aquests últims s'hi han posat per preservar la seguretat entorn de les dues escoles que hi ha al perímetre restringit. Els veïns i comerciants, que estan recollint firmes, es queixen que la càmera està situada 200 metres abans del piló, cosa que fa que molts conductors siguin multats perquè no detecten la prohibició a temps.

Un pla preveu un conjunt de mesures per reduir la contaminació

Rosa M. Bravo

L'Hospitalet ja ha posat fil a l'agulla i ha preparat un pla per reduir la contaminació amb una sèrie de mesures per adaptar, en clau local, la filosofia de l'acord de les administracions per rebaixar les emissions a l'àrea metropolitana. El consistori aprovarà en breu el pla d'acció per a la millora de la qualitat de l'aire, que s'ha posat el 2020 com a horitzó per tenir una ciutat amb menys emissions. “És un pla que té moltíssimes mesures per potenciar els desplaçaments a peu i amb bici, millorar el transport públic i disminuir les emissions dels vehicles, que suposen el 80% de les emissions”, va explicar ahir l'alcaldessa, Núria Marín, que va precisar que les mesures s'han acordat amb la Generalitat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

Una de les mesures més destacades és la creació de zones protegides, anomenades ZUAP, entorn d'equipaments com ara escoles i centres sanitaris on es restringirà el vehicle privat i es potenciarà l'ús d'alternatives no contaminants i del transport públic. També hi haurà zones AIRE, en què es vol millorar l'aparcament per als residents i la mobilitat.

En el capítol de promoció de la bici i els desplaçaments a peu es preveu, entre altres coses, l'ampliació de voreres, la creació d'illes de vianants, l'increment d'estacionaments per a bicicletes i l'ampliació dels carrils bici. Per millorar el transport públic s'optimitzarà el recorregut d'algunes línies de bus, s'instal·laran nous panells informatius i es proposarà a l'AMB la creació d'aparcaments a les estacions. Les emissions es volen reduir amb mesures com ara la instal·lació de càmeres de control de trànsit, l'ordenació de l'aparcament i l'habilitació de punts de recàrrega per al cotxe elèctric.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona