Administracions

Estimen en 12,3 milions l’impacte econòmic del Festival de la Porta Ferrada

La despesa dels assistents es limita a un 60% del total; restant-hi el preu de les entrades, uns 154 euros per cap

Els altres 4,8 milions són d’impacte en mitjans

La 56a edició del Festival de la Porta Ferrada, a Sant Feliu de Guíxols, va generar un impacte econòmic d’uns 12,3 milions d’euros, segons un estudi extern encarregat pels organitzadors, el consistori i l’aliança entre The Project i El Terrat. Les dades agreguen la despesa estimada dels més de 41.000 assistents (d’uns 7,56 milions) i el cost teòric dels impactes mediàtics dels concerts en mitjans convencionals (premsa, ràdio i televisió) i xarxes socials, els 4,8 milions restants.

L’alcalde, Carles Motas, va destacar que és “el primer cop” que s’analitza la repercussió econòmica del festival, al municipi i l’entorn, fet que els permet justificar l’aportació econòmica anual del consistori –d’uns 380.000 euros, amb un retorn per a la ciutat de 19,5 euros per cada euro públic invertit per l’Ajuntament, sense comptar, però, inversions en infraestructures com ara la que es va fer per habilitar el Guíxols Arena.

L’estudi, elaborat per la consultoria Gaps, confirma que el gros d’assistents provenia de fora de Sant Feliu, amb preponderància de les comarques de Barcelona, però també, a distància, de la resta de la demarcació. Excloent-ne segons residents, unes 12.100 persones van allotjar-se en hotels o establiments de l’entorn –amb una estada mitjana de tres nits– i també van recórrer a la restauració de la zona, amb partides estimades d’1,3 i 1,2 milions, respectivament. De mitjana, la despesa per capita suposaria uns 187 euros, i restant-ne el preu de les entrades, de 154, xifra que es manté per sobre de la mitjana d’altres festivals europeus, d’uns 150 euros per cap.

Pel que fa al perfil d’espectador, té 42 anys, prové de la demarcació de Barcelona i es desplaça en cotxe, en grups d’entre dues i tres persones. Les valoracions dels concerts se situen en l’excel·lent (8,8 sobre 10), i les notes més baixes es van centrar en l’oferta gastronòmica del festival, que només va fer servir un de cada tres espectadors.

LES XIFRES

7,56
milions
és la despresa dels 41.000 assistents, entre entrades, desplaçaments, estades i consum al municipi.
4,8
milions
s’atribueixen als impactes en mitjans convencionals i xarxes socials, publicitat per al festival i la població.

4.860 euros solidaris per a entitats

Abans de la presentació dels grans números del festival, Motas va lliurar sengles xecs de 2.430 euros a l’Associació de Famílies del Centre Tramuntana i a Vimar, dues entitats de la comarca que treballen amb discapacitats intel·lectuals. Els diners, 4.860 euros en total, es van recaptar a través d’entrades solidàries –han eliminat tiquets gratuïts per a protocol– i altres conceptes, com ara la taxa de les parades de marxandatge dels artistes al recinte o els gots reutilitzables del Jazz & Food. Per al 2019 estudiaran noves vies de recaptació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona