Administracions

El quadripartit anuncia canvis en l’aparcament de Figueres

Les zones blaves i verdes es regiran per un nou model lineal de pagament i tindran deu minuts gratuïts

Els aparcaments dissuasius es mantindran de franc dues hores i la resta del dia valdran un euro

Els canvis previstos a les zones verdes i blaves d’aparcament de Figueres van anunciar-se ahir, amb un ventall de mesures que s’implementaran l’1 de gener de l’any vinent, un cop entrin en vigor les ordenances reguladores, que s’hauran de modificar. La mesura més important és l’abaratiment de les zones blaves i verdes en un 40%. “Optem per un model lineal, semblant al de Girona o al d’Olot. L’increment del cost és ara exponencial i això provoca unes tarifes que considerem molt elevades”, assegurava ahir el vicealcalde i conseller delegat de Fisersa, Pere Casellas. A més , a les dues zones, els deu primers minuts seran gratuïts per facilitar l’estacionament mínim per fer gestions ràpides i ajudar a “recuperar la capitalitat comarcal”.

A les noves àrees verdes implementades en aquest darrer mandat, al voltant de la Creu de la Mà queden buides durant el dia unes 200 places i, durant la nit, unes 43, segons va explicar Casellas. Per això, es volen posar en marxa diverses mesures. D’una banda, es buscarà algun sistema perquè aquelles persones que són de fora de Figueres però puguin justificar l’ús continuat de l’aparcament siguin tractades com a residents. En concret, Casellas va referir-se a la possibilitat que els treballadors de la zona afectada tinguin dret a aparcar-hi set hores al dia.

Amb la voluntat de garantir la rotació de cotxes, millorar la sensació de seguretat i combatre l’abandonament de vehicles, es planteja també implementar una tarifa “simbòlica” d’un euro en tots els aparcaments dissuasius de la ciutat. Les dues primeres hores, en tots els aparcaments dissuasius serien gratuïtes. Seria a partir de llavors que el cost passaria a ser d’un euro per jornada. L’alcaldessa, Agnès Lladó, va admetre que actualment hi ha un problema greu amb els vehicles abandonats que ocupen permanentment una plaça i va assegurar que la falta d’aparcament ve donada per “la falta de rotació”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La Generalitat defensa que es compleixen els cabals ecològics al Ter

girona

Les obres de la variant d’Anglès, a principis del 2021

anglès / bescanó
Blanes

Entra en servei la rotonda de Ca l’Aguidó

Junts per Calonge critica l’augment del sou del govern

calonge i sant antoni

No És un Vial, d’Olot, continuarà mobilitzada

Olot
InFRAESTRUCTURES

El 2021 s’obrirà la parada de metro Lluch

L'Hospitalet de Llobregat

Aragó demana a Catalunya que es faci càrrec de l’os Goiat

El Temps
SERVEI METEOROLÒGIC DE CATALUNYA

Cap de setmana calorós

barcelona

Forcen l’Ajuntament de Riells a pagar 2,1 milions

riells i viabrea