Administracions

La campanya de millora de ferms arrenca a la rambla Joan Bordàs de Sant Feliu

L’empresa va dedicar tota la jornada a fresar el paviment vell, una operació que també faran avui als altres vials

La previsió és començar a asfaltar demà

L’empresa Obres i Paviments Brossa va iniciar ahir els treballs previstos en la campanya de millora d’asfaltats i ferms d’aquesta tardor a Sant Feliu de Guíxols. Les primeres tasques van consistir en el fresatge de les malmeses calçades de la rambla Joan Bordàs, en el tram que va de la carretera de Girona fins a la ronda de Ponent. I continuaran avui per la resta de vials previstos en l’adjudicació inicial.

Es tracta de cinc carrers més del barri de Vilartagues –Alacant, Almeria (entre Lleida i Castell d’Aro), Patxot i Jubert, Sevilla i Tarragona (entre les avingudes de Catalunya i Saragossa). El regidor d’Obres, Josep Saballs, explicava que la previsió és que demà ja es pugui començar a estendre l’asfalt a Joan Bordàs i alguns dels carrers de la part alta, tot i que en el cas de Tarragona, en ser un tram força llarg, l’operació potser s’endarrerirà fins a la setmana vinent. Posteriorment, encara restarà una setmana més d’acabats, amb la restauració de tapes de clavegueram enfonsades i els nombrosos embornals. A més del repintat final de marques viàries.

El contracte es va adjudicar per 156.123 euros, amb l’IVA inclòs. Però el govern local va decidir que l’empresa guanyadora proposés millores per asfaltar altres vials no previstos en el concurs, fins a arribar al límit pressupostat de 182.000 euros –vegeu peça adjunta.

LA XIFRA

182.000
euros
és el pressupost global que el consistori destinarà a ferms aquesta tardor, sumant-hi altres obres.

Ressalts a la ronda Ponent, aviat

Entre les millores, o obres complementàries que també s’abordaran en les pròximes setmanes, la més destacada per a la mobilitat guixolenca serà la reforma dels passos de vianants de llambordins de la ronda de Ponent.

Una dècada després de l’obertura del vial, moltes de les peces s’han enfonsat amb el pes del trànsit i, sobretot, dels camions i autobusos que hi transiten. El resultat: nombrosos sotracs que suposen un risc per als vehicles que circulen a velocitat excessiva. I que confirmen les dades creixents d’accidentalitat dels últims mesos, amb atropellaments i vehicles que hi perdien el control.

La solució, avança Saballs, és consolidar la base dels llambordins i fer-hi passos de vianants elevats d’asfalt, que alhora obligaran els conductors a reduir la velocitat. Alhora, el regidor explica que han introduït altres obres necessàries, com ara el reasfaltat del carrer Mestre d’Aixa –eix principal del sector de les Bateries, i molt malmès per les arrels dels pins– o el del giratori del pi entre la rambla Generalitat, Rufo, Joan Casas i Gravina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Girona deixa per al 2020 el projecte del parc Mas Masó i el del castell de Montjuïc

girona
Centenari del tren a Ribes de Freser

Centenari del tren a Ribes de Freser

RIBES DE FRESER

Cinc municipis volen ampliar el Parc Natural de Sant Llorenç

Terrassa

Crida multitudinària a passar a l’acció per salvar el planeta

MADRID

Nova fase d’instal·lació de llums led als carrers d’Olot

OLOT

Roses comença a concertar amb els veïns la renovació del pla de circulació

Roses

Èxit del servei de menjar a domicili a Castelló

castelló d’Empúries

Calonge dona suport a morir dignament

calonge i sant antoni

Efectes de llum i soroll a la Bisbal pels estornells

la bisbal d’empordà