Administracions

Viaducte d’1 km a Torroella per les cues al pont del Ter

Territori i Sostenibilitat posa a exposició pública el projecte per a la construcció d’un nou vial sobre el Ter amb espai per a vianants i ciclistes

Els alcaldes valoren la voluntat de consens

El Departament de Territori i Sostenibilitat aposta per la construcció d’un nou vial de la C-31 sobre el riu Ter, que inclou itinerari per a vianants i ciclistes, amb un cost de 28 milions d’euros. Aquesta nova infraestructura, que ha iniciat la seva exposició pública, connectarà la GI-643 i la C-31, ha de permetre evitar el trànsit de pas per la travessera de Torroella de Montgrí.

El projecte inclou la implantació d’una via de nova construcció que ha de discórrer entre la GI-643, just abans de l’encreuament del rec del Molí i la C-31, a la intersecció amb la carretera GI-632. Aquest vial permetrà donar continuïtat a la carretera C-31 tot evitant el pas per la travessera de Torroella de Montgrí. L’alternativa de traçat considerada més adient té una longitud de dos quilòmetres, la meitat dels quals en viaducte, i té una secció de 2+1 per afavorir la seguretat viària. El projecte inclou un viaducte de 985 metres de longitud travessant el riu Ter. Al tram de viaducte, la secció de la carretera és d’un carril per sentit amb separador central amb balises.

Vistes al Montgrí

Al tram central del viaducte s’hi preveu un espai adossat a l’itinerari de vianants i ciclistes concebut com un mirador de la plana del Baix Ter, equipat amb bancs i una pèrgola. Als dos extrems del vial de vianants i ciclistes s’han previst uns espais per a l’aparcament de vehicles, per facilitar i potenciar l’ús d’aquest vial.

Valoració positiva

Les reaccions no s’han fet esperar. L’alcalde de Torroella de Montgrí, Jordi Colomí, creu que aquesta intervenció és del tot necessària per connectar bé la carretera que hi arriba de Palafrugell amb la que va cap a Figueres i l’Escala. “Quedava aquest punt, i pensem que és una solució molt estudiada que pot representar una millora important per al Baix Ter.” Per la seva banda, l’alcalde de Gualta, Jaume Fontdevila, valora positivament la voluntat de consens: “Aquest és un projecte que ve de lluny, i en els seus inicis es va fer sense tenir gaire en compte el territori, cosa que ara s’ha corregit. Sempre havíem demanat que es minimitzés l’impacte, i ens han escoltat”, destaca, i afegeix: “Demanàvem que no hi hagués impacte visual i que es procurés no trinxar territori. I aquest projecte és receptiu a aquestes premisses.” De tota manera, Fontdevila manifesta: “Estic convençut que no resoldrà el problema. Això no obstant, ells han fet els seus estudis i imputen les embussades de l’estiu als vehicles en trànsit. I segurament deu ser així. A partir d’aquí, el projecte actual es planteja com a millora de la connectivitat, no com a variant de Torroella. Des d’aquest punt de vista, valoro molt positivament la connexió.”

LA FRASE

Pensem que és una solució molt estudiada que pot representar una millora important per al Baix Ter
Jordi Colomí
alcalde de torroella de montgrí

LA XIFRA

985
metres
és el que farà el viaducte, que formarà part d’un vial de 2 km, amb un cost total de 28 milions d’euros.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona