Administracions

L'Estat reduirà un 14% la inversió a Tarragona el 2016

El corredor mediterrani, la descontaminació del pantà de Flix i l'A-27 s'enduen les principals partides

El pressupost deixa de banda els Jocs del 2017 i les inversions a l'A-7 i l'N-420

L'Estat invertirà l'any 2016 un 14,39% menys que enguany a la demarcació de Tarragona i deixarà de banda projectes tan reivindicats pel territori com la continuïtat de l'autovia A-7 a la costa, o l'aportació necessària per a les infraestructures dels Jocs del Mediterrani del 2017 a Tarragona. En total, segons l'avantprojecte del pressupost general de l'Estat fet públic ahir, la inversió al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre s'enfilarà als 357 milions d'euros, dels quals la meitat, 187,57 milions, aniran a la gran infraestructura que el govern de Mariano Rajoy vol inaugurar a finals d'aquest any: el nou corredor ferroviari del Mediterrani.

En concret, es destinaran 124,75 milions al tram entre Vandellòs i Tarragona, i 30,6 milions a l'adaptació a l'ample internacional. A més, s'inclouen 19,18 milions per a l'adaptació a l'ample internacional del tram entre Vila-seca i Castellbisbal.

La descontaminació del pantà de Flix serà el segon projecte principal per als comptes estatals, amb 55,2 milions, mentre que les infraestructures viàries queden arraconades en el capítol d'inversió. Tan sols l'A-27, l'autovia que ha d'unir Tarragona i Montblanc, avança amb una partida total de 13,58 milions a l'A-27, repartits entre el tram entre el Morell i Valls, i la variant de la capital de l'Alt Camp. També hi ha reserva de pressupost per a l'últim tram, el del túnel del coll de Lilla fins a Montblanc, en què es projecta una inversió de 86 milions fins al 2019, a més de mig milió per estudiar la connexió amb l'AP-2.

A l'altre costat de la balança queda la continuïtat de l'autovia A-7 tant al sud de l'Hospitalet de l'Infant com al nord de Tarragona. Tan sols s'hi preveu una partida de 500.000 euros al tram entre la Móra i la Pobla de Montornès (paral·lel a l'actual i satura-
da variant de Torredembarra), mentre que el tram entre la Jana i el Perelló repeteix una consignació de 150.000 euros. Els comptes també obliden les reivindicades variants de l'N-420 a Riudecols, Gandesa i Corbera d'Ebre.

Els Jocs, sense partida

L'avantprojecte tampoc preveu, a priori, els 15 milions que Tarragona reclama a l'Estat per finançar les infraestructures dels Jocs del Mediterrani. “Primer volem confirmar que no hi és, i a partir d'aquí començarem a negociar amb tots els grups al Congrés la seva inclusió com a esmena, esperem que també a través del PP”, va afirmar ahir Javier Vilamayor, regidor responsable de la cita del 2017 i alcalde en funcions de Tarragona. L'edil es va confessar “preocupat” després dels “múltiples” contactes fets en les últimes setmanes.

Més informació

Nacional

LA XIFRA

357
milions
és la inversió total prevista en l'avantprojecte de pressupost de l'Estat a Tarragona, un 14% menys.

LA FRASE

Estem preocupats, creiem que és una partida que estaria absolutament justificada .
Javier Villamayor
Tinent d'alcalde de Tarragona 2017


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona