Les obres del tercer rail se centren ara en la substitució dels carrils i les travesses

Adif manté la previsió d'acabar els treballs el 2010

La modernització de la infraestructura afectarà un tram de 41 quilòmetres, que s'han dividit en tres trams més petits per facilitar els treballs: entre l'estació de mercaderies del sud de Girona i Flaçà, entre Flaçà i Sant Miquel de Fluvià, i entre aquest i Vilamalla, punt en què es connectarà amb la nova variant de Figueres per arribar fins al tram internacional fins a Perpinyà. El projecte inclou la col·locació del tercer rail per adaptar la via convencional (1.668 mm) a l'ample europeu (1.435 mm), perquè hi puguin circular els TAV. Aquest tercer rail es col·locarà enmig del carril en direcció nord, però les obres preveuen la millora de tota la infraestructura, tant de carrils i travesses com del balast i altres aspectes de la seguretat i de les instal·lacions.

Les obres van començar el mes de maig, i a hores d'ara ja s'han descarregat gairebé totes les travesses: aproximadament prop de 65.000, que es posaran en 39 quilòmetres. A més, s'han descarregat en les bases de muntatge 62 quilòmetres de carril, que serà el que substituirà al carril actual. Segons s'ha explicat des d'Adif, el tercer rail també s'ha començat a descarregar, però aquesta operació no s'ha acabat i encara s'ha de començar a muntar. Pel què fa a les travesses, se n'han substituït 16.000 en el tram entre l'estació de mercaderies de Girona i Celrà, si bé s'ha deixat l'estació de Girona per a més endavant. S'han substituït 27 quilòmetres de carril entre Celrà i Sant Miquel de Fluvià, i, de balast, 19,5 quilòmetres en aquest mateix tram. La setmana que ve es faran aquestes operacions en els ponts de ferro sobre el Ter, l'Onyar i el Fluvià. Les obres es fan de nit i no afecten el trànsit de trens de Renfe.

«Millor això que res»

El secretari general de Ferrmed, Joan Amorós, ha valorat positivament el tercer rail perquè permetrà, a partir de l'any que ve, agilitzar la circulació dels trens de mercaderies cap a França. Ferrmed és un grup de pressió per defensar els interessos del sector de les mercaderies ferroviàries, i aquest dimecres presentarà el seu estudi de proposta de corredor europeu. Amorós destaca que el tercer rail és tan sols una solució provisional, «i ara el lògic seria continuar fins a Portbou, perquè no és gaire segur si podran passar els trens de mercaderies pel túnel del Pertús». Els combois de mercaderies pesants, com ara els siderúrgics, són els que tindran més problemes, ha dit Amorós.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.