Medi ambient

Els alcaldes volen multar l'excés de vols sobre el Prat

Representants de sis municipis signen un manifest que reclama un aeroport responsable amb el territori

Ahir es van complir deu anys de la posada en marxa del protocol de funcionament de vols amb què es treballa a l'aeroport del Prat arran de l'obertura, el 2004, de la tercera pista. Un protocol en què els avions fan un gir al mar tot just enlairar-se per evitar sobrevolar els barris marítims de Gavà i Castelldefels, i que va ser una fita aconseguida després de dos anys de protestes de veïns i ajuntaments, desesperats pel soroll insuportable que feien els avions en sobrevolar a escassos metres els habitatges. Aquesta operació preferent s'ha de complir en teoria en el 85% de les ocasions, i canviar-la per una de més molesta només per qüestions meteorològiques o en el cas dels avions massa pesants per enlairar-se per la pista curta. Però la realitat és que la configuració lesiva per als veïns, amb avions que sobrevolen els habitatges, s'executa en un percentatge més alt i per raons sovint desconegudes. “No sempre hem trobat una justificació convincent per a l'ús de les configuracions lesives”, va denunciar ahir la batllessa de Gavà, Raquel Sánchez, que va proposar que s'estudiï la imposició de multes per l'excés de vols sobre el Prat a les companyies aèries i a Aena, i que les sancions “es distribueixin de manera equitativa al territori afectat”. Ja hi ha taxes per l'excés de soroll a les companyies aèries, però no tenen cap repercussió sobre les ciutats afectades.

Sánchez va fer ahir aquestes declaracions acompanyada dels alcaldes i alcaldesses de Sitges, Viladecans, Sant Boi i Castelldefels i del regidor de Promoció Econòmica de Begues. Els sis representants municipals van signar un manifest que reclama un aeroport responsable i respectuós amb l'entorn. “L'aeroport és un gran motor econòmic per al país i per al territori més proper, però ha de conviure amb la qualitat de vida dels veïns”, va reclamar l'alcalde de Viladecans, Carles Ruiz.

Els representants municipals exigeixen més participació als òrgans de coordinació aeroportuaris i reclamen la convocatòria de la Comissió de Seguiment Ambiental de l'Aeroport de Barcelona, que fa quatre anys que no es reuneix –sí que ho fa regularment el Grup de Treball Tècnic de Sorolls–. També reclamen que es mantingui el funcionament actual en cas d'una ampliació de l'aeroport i que aquest es millori per reduir l'actual impacte acústic. Així mateix, els ajuntaments volen participar com a membres consultius en el pla estratègic d'aviació a Catalunya 2013 que està elaborant la Generalitat.

LA FRASE

No sempre hem trobat una justificació convincent per a l'ús de les configuracions lesives
Raquel Sánchez
Alcaldessa de Gavà


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona