Medi ambient

diputacions

medi ambient

Concreten el full de ruta del parc rural de Montserrat

La Diputació de Barcelona preveu que a finals del 2018 s’haurà creat la figura jurídica que el gestionarà i hi haurà a punt un pla d’actuacions

Els ajuntaments implicats ja han rebut el conveni marc, que oficialitzarà el projecte

El parc rural de Montserrat, que té com a objectiu recuperar l’activitat agrària i donar valor als recursos agrícoles, forestals, ramaders, turístics i culturals de l’entorn de la muntanya, podria ser una realitat a finals de l’any que ve. Fonts de l’àrea de Territori de la Diputació de Barcelona han explicat a aquest diari que ja s’ha elaborat un full de ruta que preveu que a finals del 2018 s’haurà creat la figura jurídica que gestionarà el futur parc rural i també estarà a punt un pla d’actuacions per dur a terme.

En l’última reunió, que va tenir lloc fa unes setmanes a Olesa de Montserrat, la Diputació va explicar als ajuntaments aquest full de ruta i els va entregar el conveni marc, que oficialitzarà el projecte. A mitjan setembre s’ha convocat una altra trobada perquè els consistoris hi facin aportacions abans de portar el document a l’aprovació dels plens municipals i de la junta de govern de la Diputació.

El parc rural de Montserrat no és un projecte nou. Els municipis de l’entorn de la muntanya ja van intentar tirar-lo endavant entre el 2004 i el 2006 (vegeu cronologia) però no va reeixir. L’any passat es va reactivar i els ajuntaments impulsors van demanar la complicitat de la Diputació per tirar-lo endavant. L’àrea de Territori, que lidera el vicepresident primer de la Diputació i alcalde de Moià, Dionís Guiteras, ja té a punt un cronograma del projecte. El primer pas serà l’aprovació del conveni per totes les parts, cosa que es preveu que serà entorn del mes de novembre. Després, el compromís es desplegarà amb convenis específics i ordenances conjuntes per ordenar qüestions com ara la gestió dels camins i el turisme, per exemple. I, paral·lelament, s’estudiarà quina és la millor figura jurídica per gestionar-ho i es prepararà un pla de gestió amb les principals actuacions que caldrà tirar endavant.

El parc rural implica les comarques del Bages, l’Anoia, el Baix Llobregat i el Vallès Occidental. En concret, entraran a formar part del futur parc dotze municipis: Olesa de Montserrat, Abrera, Castellolí, Collbató, el Bruc, Hostalets de Pierola, Esparreguera, Marganell, Rellinars, Sant Salvador de Guardiola, Sant Vicenç de Castellet, Vacarisses i Viladecavalls.

L’alcaldessa d’Olesa, Pilar Puimedon, ha destacat en un comunicat que s’estan fent passos importants i explica que després de posar les bases de la col·laboració dels municipis i dels objectius del parc rural, el següent pas serà buscar fonts de finançament, com per exemple accedir a ajuts de fons europeus. L’alcalde accidental de Marganell, Ramon Soler, en canvi, expressa dubtes a l’entorn del projecte, sobretot per qui n’assumirà la direcció tècnica, i assegura: “Esperarem com es concreta en la propera reunió i després decidirem si en formem part o no.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona