Medi ambient

Sant Fruitós té un 65% dels vehicles públics elèctrics

L’Ajuntament disposa ja de cinc furgonetes, un cotxe, un ciclomotor i tres bicis per a serveis generals i la brigada

La Policia Local circula amb un híbrid

L’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages va adquirir ahir tres noves furgonetes 100% elèctriques que s’afegeixen a les dues que es van comprar al febrer i a les tres bicicletes i al ciclomotor també elèctrics que ja tenia. Amb aquesta compra, un 65% de la flota de vehicles municipals ja és elèctrica.

El regidor de Medi Ambient, Xavier Racero, va explicar que “l’aposta pel vehicle elèctric” es deu a tres motius. El primer, contribuir a la reducció de gasos d’efecte hivernacle. El segon és econòmic: “Fins que no passi un any no sabrem ben bé quant haurem estalviat, però segons l’estimació que hem fet podríem aconseguir un estalvi anual de 9.000 euros només tenint en compte les cinc furgonetes de la brigada i el cotxe per a serveis generals.” A aquests diners, també caldria sumar-hi l’estalvi que suposarà el fet de no haver de passar revisions tan exhaustives com les dels vehicles de gasolina o gasoil.

I el tercer motiu és “donar exemple a la ciutadania i provocar un efecte contagi” perquè cada cop més veïns facin el canvi.

L’aposta no s’aturarà aquí. De fet, ja hi ha prevista la compra d’un altre utilitari que tindrà més autonomia que l’actual per finals d’any. També està previst posar un altre punt públic de recàrrega amb dos endolls a tocar de la fàbrica Bertrand i Serra. Ara, n’hi ha un davant el Cobert de la Màquina del Batre. Es tracta de punts de recàrrega lliures i gratuïts. A banda, l’Ajuntament disposa de dos punts de recàrrega que són exclusius per als vehicles municipals.

Les furgonetes elèctriques són utilitzades principalment per la brigada, mentre que l’utilitari és usat per l’agutzil i pel personal de serveis generals, que també disposa del ciclomotor i de les bicicletes, molt utilitzades per exemple per anar a visitar obres. A banda, un dels tres vehicles de la Policia Local és híbrid. En aquest cas no es va apostar per un d’elèctric “per qüestions d’autonomia”, va dir Racero. L’híbrid funciona amb electricitat en els seus primers 50 quilòmetres i després utilitza gasoil.

LA XIFRA

9.000
euros
és l’estalvi anual estimat que es preveu obtenir amb les cinc furgonetes de la brigada i el vehicle utilitari.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona