El traçat de la interconnexió elèctrica a l'Alt Empordà passarà arran del TAV i l'AP-7

L'avantprojecte sortirà a informació pública el mes de març

El traçat s'ha dissenyat després d'encarregar propostes a diverses empreses consultores i dels treballs mateixos de Red Eléctrica, que han determinat que la millor manera de fer passar la línia de 400 kV soterrada és arran de les infraestructures. «Hem intentat fer el millor treball possible, trepitjant el territori i mirant-lo del dret i del revés», va dir ahir el delegat a Catalunya de REE, Lluís Pinós, que va explicar que «la filosofia és utilitzar les vies de servei de l'autopista sempre que es pugui». Això vol dir que passarà just al costat exterior de la tanca que delimita la zona de servitud de l'autopista, ja que en cap cas es pot entrar a dins. Entre Santa Llogaia i Capmany bàsicament se seguirà aquest criteri, mentre que des de Capmany i fins a la Jonquera es passarà arran de la zona de servitud del TAV, fins a enllaçar amb el túnel que travessarà els Pirineus. Segons Pinós, el túnel encara s'ha de definir, tant la construcció com la zona d'inici d'obres.

En tot el traçat hi haurà alguns punts on per les característiques del terreny la línia s'haurà d'allunyar del TAV i de l'AP-7, com a Llers o Capmany, i en aquests casos s'utilitzaran camins públics com a zona de pas, per evitar trepitjar camps de conreu. Aquests camins es restituiran després de les obres, i mantindran el seu ús.

Al final, i un cop consultada la informació tècnica, la franja que s'ocuparà per les obres serà també més petita del previst, d'uns set metres. A inicis de març l'avantprojecte sortirà a informació pública, i al cap d'un any el projecte final ja podria estar fet.

Els alcaldes, satisfets

A la reunió a la Subdelegació del Govern a Girona només hi va anar l'alcalde de la Jonquera, Jordi Cabezas, i un tècnic de Vilafant, davant la sorpresa de Red Eléctrica, que havia convocat a tots els alcaldes dels municipis afectats. Cabezas es va mostrar «agradablement sorprès» pel projecte, perquè «és molt menys invasor que la proposta inicial, i es veu que està molt treballat sobre el terreny». L'alcaldessa de Vilafant, Consol Cantenys, també va explicar que el traçat és molt millor del que s'havia dit en un principi, «perquè no representarà més talls al territori, i s'hi podrà passar per sobre».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona