Medi ambient

Els projectes de costes al delta

Llum verd al camí de guarda dels Alfacs

La direcció general de Costes del ministeri de Medi Ambient té damunt la taula diversos projectes al tram final del riu Ebre inclosos dins el Pla Integral de Protecció del Delta de l'Ebre (PIPDE). Alguns estan molt avançats, com el camí de guarda de la badia dels Alfacs, pressupostat en 16,2 milions d'euros. “Estem pendents que els ajuntaments d'Amposta i la Ràpita ens facen la cessió dels terrenys per treure'l a licitació”, va explicar el responsable de Costes a Tarragona, Jordi Galofré. De fet, en l'últim ple municipal, l'Ajuntament de la Ràpita va aprovar l'expedient d'expropiació forçosa que afecta 40 dels 86 propietaris –amb la resta va arribar a un acord de compra–. “Aquest era l'últim pas i ara ja podem fer la cessió dels terrenys”, va manifestar l'alcalde, Miquel Alonso. En total, el consistori destinarà a l'adquisició d'aquests terrenys uns 300.000 euros, un import semblant al de l'Ajuntament d'Amposta, on hi ha uns 43 afectats. L'Ajuntament ha arribat a un acord amb 36 dels propietaris i n'haurà d'expropiar set més. “Hem iniciat el procés d'expropiació forçosa”, va apuntar Ferré, tot precisant que estarà resolt abans de final d'any.

En una situació semblant, es troba la ruta verda de Deltebre fins al Garxal, uns 2 quilòmetres que uniran l'últim tram del passeig fluvial amb aquesta zona humida i que té un pressupost de 2 milions d'euros. L'Ajuntament està fent les gestions per adquirir els terrenys i fer-ne la cessió.

Paral·lelament, Costes està redactant el projecte per regenerar la costa del Delta entre la Marquesa i la urbanització Riumar, on s'inclou la finca Bombita, adquirida fa un any per l'Estat. L'actuació que està pressupostada inicialment en 14,5 milions d'euros ha de servir per frenar la regressió en aquesta part del Delta. A grans trets, el projecte proposa comprar finques privades per crear una franja costanera de maresmes que frenen l'avanç del mar. Es preveu que el projecte es puga treure a concurs el 2012.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona