Medi ambient

Vila exclouria la variant d'Olot de la vall de Bianya

Proposa que es disgreguin els projectes per no endarrerir la infraestructura però salvaguardar la vall

El govern aposta per excloure la vall de Bia­nya de la pro­posta de traçat per a la vari­ant d'Olot que ha fet el Minis­teri de Foment. El con­se­ller de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat, Santi Vila, va recor­dar ahir que els estu­dis infor­ma­tius del nou traçat de l'N-260 han aixe­cat males­tar al ter­ri­tori perquè afec­ten un tram d'alt valor ambi­en­tal i agrícola. Vila s'ha posat al cos­tat dels alcal­des i del Con­sell Comar­cal i reclama que “es dis­gre­guin” els pro­jec­tes perquè es pugui cons­truir aviat la rei­vin­di­cada vari­ant que ha de des­con­ges­ti­o­nar Olot, però que es deixi per més enda­vant la decisió sobre què cal fer al tram de la vall de Bia­nya. El con­se­ller veu amb bons ulls la pro­posta de “solució zero” que fa l'Ajun­ta­ment.

“L'estudi infor­ma­tiu de la vari­ant d'Olot ha de tirar enda­vant”, ha afir­mat Vila, que exposa que es tracta d'una infra­es­truc­tura molt necessària i que no pot endar­re­rir-se més, però hi afe­geix que ho pot fer sense la vall de Bia­nya. “La Gar­rotxa és un gran actiu des del punt de vista ambi­en­tal i és impor­tant que la solució d'aquest enllaç d'infra­es­truc­tu­res no cas­ti­gui les valls”, ha afir­mat Vila, que creu que no hi ha d'haver cap pro­blema per “segre­gar” pro­jec­tes i “dei­xar per més enda­vant” la solució de la vall de Bia­nya.

La vari­ant d'Olot és un pro­jecte llar­ga­ment rei­vin­di­cat a la Gar­rotxa. Aquesta infra­es­truc­tura ha de ser­vir per des­con­ges­ti­o­nar el trànsit que creua la capi­tal i, alhora, millo­rar la con­nexió de la comarca amb Osona, l'Alt Empordà i el Ripollès. Segons els càlculs tècnics, la mei­tat dels 40.000 vehi­cles que tra­ves­sen la ciu­tat uti­lit­za­rien aquesta vari­ant.

La publi­cació dels estu­dis infor­ma­tius per part del Minis­teri de Foment, però, ha aixe­cat pol­se­guera perquè la nova car­re­tera dis­corre “pel cor­re­dor natu­ral de la vall de Bia­nya” en paral·lel al traçat de l'actual. L'opció pro­po­sada per a la vari­ant nord d'Olot divi­deix l'obra en tres trams. El que afecta la Vall d'en Bas és el pri­mer, que comença al gira­tori de la Canya (allà on acaba l'A-26 des de Besalú) i arriba fins al quilòmetre 92,4 de l'actual N-260.

Imme­di­a­ta­ment, es va anun­ciar que l'Ajun­ta­ment pre­sen­ta­ria al·lega­ci­ons al pro­jecte i va rebre el suport d'altres muni­ci­pis de la comarca, del Con­sell Comar­cal i també de sin­di­cats agra­ris.

Vuitena edició de la Fira del Farro

El conseller Santi Vila va fer les declaracions sobre l'exclusió de la vall de Bianya del traçat de la futura variant d'Olot durant la seva visita a la Fira del Farro de la Vall de Bianya, que s'ha celebrat aquest cap de setmana. L'espai fira va ser escenari ahir de les parades de productes tradicionals, exposició d'animals i exhibicions d'oficis del camp. Va haver-hi també tallers, com ara el de cuina per a mainada, a l'espai gastronòmic del centre cívic. Al migdia es va fer una demostració de la cuina del farro. Una cercavila, una trobada de vehicles clàssics i l'estrena de la música i el ball del gegant romà, Farrus Tremendus, completaven el programa d'activitats.

redacció



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia