Medi ambient

El govern impulsa dues vies verdes noves a la demarcació

El Departament de Territori i Sostenibilitat redactarà el projecte de carril bici de la Noguera Pallaresa en el període 2016-2018

També es vol crear la Via InterCatalunya, un ruta de 298 quilòmetres que unirà Lleida i Girona

El Departament de Territori i Sostenibilitat impulsarà dues rutes noves per a ciclistes a la demarcació de Lleida durant el període 2016-2018. El primer dels projectes que es vol engegar és el carril bici de la Noguera Pallaresa, una via ciclista que unirà les poblacions de Sort i Rialb (Pallars Sobirà). Un cop s'hagi aprovat l'estudi, començarà l'execució de les obres.

Paral·lelament, en l'agenda per aquesta legislatura la conselleria manté la creació de la Via InterCatalunya, una ruta de 298 quilòmetres que unirà les ciutats de Lleida i Girona per un corredor transversal aprofitant diverses carreteres de poca intensitat de trànsit, camins rurals i vies urbanes. Actualment ja s'està treballant en el projecte de senyalització d'aquesta via.

El departament, de fet, destinarà més de 4 milions d'euros fins al 2018 a ampliar la xarxa de carrils bici i vies verdes arreu del territori. Una bona part de la dotació es dedicarà a licitar les obres de la via verda la C-31, entre Vilamalla i Figueres (Alt Empordà); la via ciclista de la carretera BV-5301, al voltant de Santa Maria de Palautordera (Vallès Oriental) i un tram de la via ciclista del Ter.

Tota la costa en bicicleta

A més, durant la legislatura també es redactaran set estudis i projectes més per a ciclistes. Un és el carril bici de la Noguera Pallaresa. Pel que fa a la resta d'iniciatives, destaca especialment el carril bici del Maresme, una via de 56 quilòmetres que unirà Badalona amb Blanes. D'aquest projecte, se n'ha començat a redactar un estudi previ.

Segons les últimes dades del Baròmetre de la Bicicleta 2015, l'ús més habitual d'aquest mitjà a Catalunya està relacionat amb el lleure i el turisme (63%). Per tal de potenciar més aquesta activitat, la conselleria té previst impulsar dues grans rutes ciclistes durant els propers anys. Una és la Via InterCatalunya, i l'altra, la Via Mediterrània-EuroVelo8, un eix de 350 quilòmetres paral·lel a la costa mediterrània entre la Jonquera (Alt Empordà) i Castelló (Plana Alta). D'aquest tram, ja està en servei des del 2013 el tram entre la frontera francesa i la població de Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà) dins la ruta cicloturística Pirinexus. La resta del projecte està força avançat –de fet, ja s'ha completat l'estudi previ d'alternatives per habilitar la via–, però encara hi falta l'últim impuls perquè tingui el vistiplau.

Més de 2,5 milions de catalans són usuaris de la bicicleta. D'aquests, prop de 500.000 la utilitzen diàriament per a activitats de lleure, oci o desplaçaments quotidians. A més, un 56,8% de la població té una bicicleta per a ús personal i el 40,8% en són usuaris freqüents, una proporció que es manté relativament estable en relació amb les enquestes que el Baròmetre de la Bicicleta ha fet durant els últims anys.

LES XIFRES

4
milions
d'euros és el que el Departament de Territori i Sostenibilitat destinarà fins al 2018 a ampliar vies verdes.
500.000
catalans
són els que diàriament utilitzen la bicicleta per activitats de lleure, oci o desplaçaments quotidians.

Tretze carreteres compartides

El Departament de Territori i Sostenibilitat ja ha instal·lat en tretze itineraris de la xarxa de la Generalitat i de les diputacions la senyalització específica dissenyada per avisar els conductors en les carreteres amb una elevada afluència de ciclistes, les anomenades carreteres compartides.

Els itineraris que estan senyalitzats són la C-31z, entre Torroella de Fluvià i la Tallada d'Empordà; la ruta de les Gavarres; Costes del Garraf; la ruta del Vallès; la ruta entre el Baix Camp i el Priorat, la vall de Llémena; Viladrau (GI-520 i GI-543); l'N-II al Baix Maresme; la C-31 sud; la BV-1415 i BV-2041 (carretera de Begues); l'L-500 i L-501; i la BV-1201, entre Martorell i Olesa de Montserrat.

Durant les properes setmanes es col·locarà aquesta senyalització a l'N-340, entre Avinyonet del Penedès i Vallirana, a partir d'un requeriment del departament al Ministeri de Foment a petició de les entitats de la bicicleta. Creada el 2007, en la Mesa de la Bicicleta de Catalunya es reuneixen representants d'institucions, administracions públiques, associacions d'usuaris, empreses i entitats amb l'objectiu de treballar conjuntament per la promoció de l'ús de la bicicleta com a mitjà per aconseguir una mobilitat més sostenible a tot el territori.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona