El Congrés insta Foment a introduir algunes de les mesures que exigeix el Morell en l'autovia a Montblanc

CiU força una resolució que obre la porta a un enllaç amb el polígon petroquímic

La resolució final, que incorpora les esmenes d'altres partits, ja especifica que en qualsevol cas es mantindran les rotondes previstes en el projecte constructiu, però si més no Jané valorava que s'hagi deixat la porta oberta a un enllaç directe –que s'havia especulat que pogués ser una calçada lateral– que «permeti evitar la confluència entre camions en direcció a la petroquímica i ciutadans que accedeixen al Morell i la Pobla de Mafumet», segons diu literalment la resolució aprovada. El text també demana que s'estudiï la possibilitat de fer un altre vial d'accés a la refineria de Repsol. Tot plegat, però, condicionat a l'«aportació de dades noves [s'entén que una proposta alternativa] a les al·legacions estudiades», i rebutjades. I és que, com va transmetre tot just ahir la subdelegada del govern estatal a Tarragona, Teresa Pallarès, a l'alcalde del Morell, Pere Guinovart, el ministeri no té cap intenció d'introduir una quarta rotonda de sortida i entrada a l'autovia al tram entre Tarragona i Valls.

En el document aprovat per la comissió de Seguretat Vial, també es demana celeritat en l'execució de les obres dels quatre trams de l'A-27. En l'últim, entre la variant de Valls i Montblanc, encara no han començat els treballs. D'altra banda, s'insta l'Estat a afavorir les solucions plantejades per l'Ajuntament del Morell per corregir els riscos d'inundabilitat que pot ocasionar el pas de l'autovia. L'Ajuntament continua pendent que l'Agència Catalana de l'Aigua convoqui una reunió respecte a aquest tema.

Un contenciós a punt

L'alcalde del Morell, després de reunir-se ahir amb la subdelegada, espera ara a analitzar el text aprovat pel Congrés i veure si té algun efecte immediat, però ahir ja va avançar que l'Ajuntament està preparant un contenciós administratiu contra el projecte del tram entre el Morell i la variant de Valls, perquè, segons torna a denunciar, el fet de no preveure cap més sortida de l'autovia no respecta les distàncies de seguretat per risc químic que marquen tant la legislació estatal en el transport de mercaderies perilloses com el mapa de risc que està impulsant Protecció Civil a Catalunya. A més a més, el Morell manté que denunciarà el cas a la Comissió Europea.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona