Infraestructures i serveis

trànsit

estudi

Creix el risc d'accidents a les carreteres de Tarragona

L'estudi EuroRAP situa tres trams de l'N-340 entre els que registren una accidentalitat més alta per a vehicles pesants

El RACC lamenta que no s'hagi avançat en el pas de camions per l'AP-7

El risc d'accidentalitat a les carreteres de la demarcació de Tarragona ha augmentat, segons els resultats de l'estudi EuroRAP, elaborat per diversos clubs de l'automòbil europeus, entre els quals hi ha el RACC. En concret, segons l'estudi, fet entre el 2013 i el 2015, un 14,3% de les carreteres analitzades al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre presenten un risc alt de registrar accidents, cosa que suposa un augment d'un 5,6% respecte al darrer estudi (8,4%). També puja el nombre de carreteres de risc molt alt, tot i que més lleugerament, ja que és d'un 8,7% de les vies, mentre que en l'estudi anterior se situava en el 7,6%.

Accidents amb camions

Malgrat que cap tram a la demarcació està entre els més perillosos per a vehicles en general o motocicletes, en l'apartat d'accidents amb vehicles pesants la demarcació encapçala el rànquing amb el tram del Baix Penedès de l'N-340 entre l'enllaç amb la C-32 i la variant de Vilafranca. En aquests 14,4 quilòmetres de via, un 70% dels accidents tenen implicat un camió. Un segon tram de l'N-340 a la demarcació, en aquest cas a les Terres de l'Ebre, entra també en aquest rànquing. Es tracta dels 30 quilòmetres entre Amposta i l'Ametlla de Mar, on un 59% dels accidents són protagonitzats per un vehicle pesant. Un tercer tram de la via, en aquest cas el tram de la variant de Vilafranca, apareix en el rànquing en quart lloc.

En declaracions recollides per l'ACN, el president del RACC, Jaume Mateu, va lamentar que no s'hagi fet “res” per aplicar el desviament obligatori dels camions per l'AP-7 que l'entitat va reclamar fa dos mesos. El RACC ha enviat una carta sobre el tema al ministre de Foment, però encara no ha rebut cap resposta.

LA XIFRA

70%
dels accidents
al tram de l'N-340 entre el Vendrell i Vilafranca van tenir un vehicle pesant implicat.

El tram més segur, entre el port i Salou

Tot i l'increment de les vies de més risc, la demarcació tarragonina és la que presenta unes millors xifres globals respecte a la resta de demarcacions catalanes. Així, un 25,1% de les vies presenten un risc mot baix i un 26,7% el presenten baix. Totes dues xifres, però, són pitjors que les del trienni anterior. Tot i això, és un tram de la carretera TV-3146 –entre el port de Tarragona i el far de Salou– el considerat més segur de Catalunya. Entre els deu primers, també hi ha el tram de Vandellòs a Cambrils de l'A-7 i la C-32 entre el Vendrell i Vilanova i la Geltrú (Garraf).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona