La C-260 a Vilatenim serà una avinguda de trenta-dos metres d'amplada amb dos giratoris més

L'Ajuntament ha fet al·legacions per reduir «l'impacte sever» del desdoblament

La reforma de l'únic tram de la carretera de Figueres a Roses que falta desdoblar (des del giratori de l'Estadi fins al cinturó de ronda) transformarà tot el sector de Vilatenim. Per això, l'Ajuntament de Figueres ha fet arribar onze consideracions o propostes a l'estudi informatiu que es troba en exposició pública des del passat mes de juliol. Les millores al projecte que es demanen són d'integració ambiental i paisatgística, de permeabilitat, de connexió amb la xarxa viària local i sobre aspectes funcionals. En relació a les propostes d'integració ambiental es demana que el gran giratori de comunicacions que es farà a l'accés actual al cinturó de ronda es contempli que la variant hi passi per sobre a través d'un viaducte i no pas amb un talús que faria un efecte barrera amb la resta de la trama urbana de Figueres, en concret amb el del barri de la Marca de l'Ham. En aquest apartat també es demana que la mitjana que separi els dos sentits de circulació sigui enjardinada, tal com es va fer a l'entrada de Roses. Pel que fa referència a les millores de permeabilitat transversal, es vol que les voreres tinguin un mínim de cinc metres, i no els dos que es contemplen en el projecte. També es vol que hi hagi cinc passos de vianants entre el futur giratori del cinturo de ronda fins al de l'Estadi. Entre aquests dos també s'ha previst fer un tercer giratori, a l'alçada del carrer Nou de Vilatenim i el camí antic de Vilabertran al Far, i un altre més petit entre aquest camí i la prolongació del carrer d'Itàlia. El perllongament d'aquest vial que surt del recinte firal és un dels aspectes destacats que apareixen al projecte, ja que ha de servir per a la circulació interior. En les al·legacions presentades pel consistori es preveu que s'ajusti al traçat del carrer d'Itàlia. Altres qüestions funcionals són la prolongació del vial lateral que es farà al costat nord fins al camí vell de Vilatenim, i el del sud fins més a ponent.

El projecte de desdoblament de la C-260 pel traçat actual a Vilatenim ja es va plantejar en la primera meitat de la dècada dels noranta, però aleshores es va aparcar per l'oposició veïnal. En els darrers anys s'havien estudiat altres opcions, però es van desestimar i es va recuperar el desdoblament per l'actual traçat. Ara hi ha més consens, principalment entre els propietaris d'habitatges, mentre que en el sector comercial el projecte es veu amb més reticències. El desdoblament afecta vuit habitatges i set locals comercials que hauran de ser enderrocats total o parcialment. «Estem d'acord que s'ha de resoldre el coll d'ampolla que és actualment, especialment a l'estiu, quan s'acaben els quatre carrils i es vol entrar a Figueres; però això s'ha de fer amb el màxim respecte per l'activitat urbana i comercial de Vilatenim», va comentar ahir l'alcalde, Santi Vila. La voluntat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques es fer la obra el 2011 o el 2012.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona