La Generalitat demana que es modifiqui el traçat de la línia entre Bescanó i Santa Llogaia

Recomana a Red Eléctrica que l'aparti de les cases i nuclis de població, però els alcaldes insisteixen en el soterrament

Aquesta proposta va ser presentada ahir als mitjans per part del director general d'Energia i Mines del Departament d'Economia i Finances, Agustí Maure. Segons va explicar Maure, la proposta, que no és vinculant, suposa la modificació de 23,7 quilòmetres del traçat inicial per reduir l'impacte visual del projecte, i la supressió de 39 quilòmetres de línies elèctriques.

L'informe incorpora modificacions en el traçat de la línia als municipis de Sant Gregori, Canet d'Adri, Palol de Revardit, Sant Julià de Ramis, Cervià de Ter, Viladasens, Bàscara, Garrigàs, Borrassa, Santa Llogaia d'Àlguema i Saus, Camallera i Llampaies. Aquestes variants redueixen l'impacte visual i compleixen les distàncies recomanades, que són de 500 metres respecte dels nuclis de població i de 100 metres en el cas de les cases aïllades. Segons Maure, en alguns casos la modificació del traçat pot ser de sis-cents metres i en alguns altres de tres quilòmetres, depenent de l'afectació inicial. Maure, que va afirmar que les modificacions proposades responen a les al·legacions presentades i a la comprovació dels tècnics sobre el territori, diu que malgrat que l'informe no és vinculant, el ministeri el tindrà en compte. «S'han estudiat els canvis en profunditat, sabem que són possibles i seran acceptats», va afegir.

Sobre la compactació de línies, l'informe insta a compactar amb la nova línia de 400 kV els trams ja existents de la línia de 220kV de Vic a Juià i de la de 132 kV entre Juià i Figueres, i a desmantellar-los un cop hagi entrat en servei la nova infraestructura. Com a conseqüència d'aquesta actuació, la construcció de la línia permetrà fer desaparèixer 39,3 quilòmetres de traçat ja existent i el seu impacte al territori. L'informe insta també a canviar l'emplaçament de les subestacions de Sant Julià de Ramis i Santa Llogaia als indrets on han reclamat els respectius ajuntaments per minimitzar-ne l'impacte.

Maure, que no va tenir en compte el soterrament de la línia, va considerar que amb aquesta proposta el traçat passa «amb el mínim impacte i es cobreixen les necessitats i exigències». S'«ha trobat la solució per al mínim impacte», va afegir.

Els alcaldes volen el soterrament

Els alcaldes afectats pel traçat de la línia de 400 kV entre Bescanó i Santa Llogaia d'Àlguema estan en desacord amb la proposta de la Generalitat perquè diuen que ells demanen el soterrament. El president de l'Associació de Municipis contra la Molt Alta Tensió (AMMAT), Xavier Quer, va lamentar que el govern català «no hagi tingut en compte el soterrament» després d'haver demanat reiteradament debatre el tema. Així, Quer va remarcar que no hi ha «consens» sobre els canvis proposats recordant que l'AMMAT es va refermar en el soterrament en l'assemblea feta a mitjan mes. Per la seva part, l'alcalde de Sant Gregori, Jordi Noguer, va mostrar el seu desacord pel fet que la compactació no elimina la línia de 220 kV al pas pel seu municipi, perquè aquesta passarà a sota dels cables del traçat de 440 kV, igualment com en la compactació de la de 132 kV. «Demanàvem diàleg i parlar del soterrament amb la Generalitat i ells han posat la directa i enviat l'informe a Madrid, quan nosaltres tenim un projecte de soterrament», va dir Noguer, afegint que seguiran el full de ruta de l'AMMAT. En termes semblants es van manifestar els alcaldes de Viladasens, Cervià de Ter, Bàscara o Santa Llogaia d'Àlguema.

Per altra banda, CiU considera «sorprenent» que el govern no plantegi el soterrament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona