Infraestructures i serveis

ferrocarrils

Les vies de Can Feu a Sabadell, cobertes el 2019 per 25 milions

La Generalitat anuncia que aquesta tardor s'iniciaran les obres per fer subterrani el tram de la línia dels Ferrocarrils que divideix dos barris a l'entrada de la ciutat

Es farà realitat una històrica reivindicació veïnal

“Tanquem una ferida i guanyem un espai per a Sabadell”, deia ahir el conseller de Territori, Josep Rull, després d'anunciar que el cobriment de les vies que separen els barris de Can Feu i Gràcia, a l'entrada de la cocapital vallesana, serà una realitat la primavera del 2019. Es preveu la posada a licitació dels treballs aquest juny i l'inici de les obres a la tardor gràcies a una inversió de prop de 25 milions d'euros que assumirà íntegrament la Generalitat a través del pressupost i en pagaments en tres anys.

Amb el cobriment d'un tram de 375 metres, tot el traçat dels ferrocarrils a Sabadell serà subterrani i es farà realitat una reivindicació històrica de ciutat en què han jugat un paper clau els veïns representats per la Plataforma Soterrament Ferrocarrils Ara.

El cobriment de les vies que separen els dos barris va quedar fora del projecte de perllongament dels ferrocarrils a la ciutat, que després de prop de deu anys de treballs està en la recta final. El setembre passat es van obrir al públic les estacions de Can Feu-Gràcia i la de la plaça Major, i es preveu que les tres restants (Creu Alta, Sabadell Nord i Sabadell Parc del Nord) es posin en funcionament aquest juliol, segons va anunciar ahir Rull. Així que no és estrany que ahir tots els representants polítics –hi havia una nodrida representació del govern català amb la presència del vicepresident, Oriol Junqueras, i el conseller Rull, i de l'Ajuntament amb l'alcalde, els tres tinents d'alcalde i diversos regidors– i els veïns estiguessin satisfets amb l'anunci. “Sabadell té avui un altre motiu per somriure”, deia l'alcalde, Juli Fernàndez. Hi afegia: “És una fita històrica perquè recuperem un espai i és una oportunitat per redefinir l'entrada a la ciutat”. Fernàndez ho comparava amb la transformació que va experimentar la ciutat amb l'Eix Macià i destacava altres compromisos de la Generalitat per construir un CAP, un institut i una escola a Can Llong. El portaveu de la plataforma, Isidre Soler, també es mostrava satisfet, però destacava que és la resposta a “una justa reivindicació” que va començar fa una dècada i que ha donat fruits “pel consens polític i social que ha generat a la ciutat”.

LA FRASE

És una fita històrica perquè recuperem un espai i una oportunitat per redefinir l'entrada a la ciutat
Juli Fernàndez
alcalde de Sabadell

LA XIFRA

375
metres
és el tram de vies que es cobrirà i que va des del carrer Sobarber fins passat el castell de Can Feu.

Un projecte de ciutat

Isidre Soler recordava ahir com fa deu anys va començar la batalla amb l'administració perquè un tram de prop de 400 metres que dividia els barris de Gràcia i Can Feu s'inclogués en el projecte de l'anomenat metro del Vallès. Com deia el conseller Josep Rull, els veïns han estat “tenaços” i no han defallit en les seves reivindicacions que han portat a l'Ajuntament, al Parlament i a la Generalitat. Van aconseguir que el cobriment de les vies als dos barris es convertís en un tema de ciutat i reunís tots els partits i institucions. Ara tenen sobre la taula un projecte treballat i consensuat que pretén generar les mínimes molèsties als veïns malgrat ser conscients que l'impacte serà important i un pressupost de prop de 25 milions que no prové de plusvàlues urbanístiques, com es va arribar a suggerir en alguns moments de les negociacions i acords, sinó de la Generalitat. L'actuació que es va presentar ahir permetrà crear un passeig de 975 metres. La creació del nou tram suposarà la modificació de les rasants dels carrers de l'entorn i canvis importants com en el cas del passeig de Can Feu. El regidor de Territori, Maties Serracant, destacava la importància de l'obra perquè suposarà la transformació de l'entrada sud a la ciutat, la millora de la connexió amb Sant Quirze, la dignificació d'un espai urbà i la recuperació d'una zona verda al costat del castell.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Girona deixa per al 2020 el projecte del parc Mas Masó i el del castell de Montjuïc

girona
Centenari del tren a Ribes de Freser

Centenari del tren a Ribes de Freser

RIBES DE FRESER

Cinc municipis volen ampliar el Parc Natural de Sant Llorenç

Terrassa

Crida multitudinària a passar a l’acció per salvar el planeta

MADRID

Nova fase d’instal·lació de llums led als carrers d’Olot

OLOT

Roses comença a concertar amb els veïns la renovació del pla de circulació

Roses

Èxit del servei de menjar a domicili a Castelló

castelló d’Empúries

Calonge dona suport a morir dignament

calonge i sant antoni

Efectes de llum i soroll a la Bisbal pels estornells

la bisbal d’empordà