Reclamen que es retiri el projecte de l'A-2 a Figueres

L'entitat ecologista Salvem l'Empordà reclama que s'abandoni el projecte d'ampliació de la carretera N-II a l'àrea urbana de Figueres i que s'opti per una autopista AP-7 ampliada però lliure de peatges entre les sortides Sud i Nord de la capital alt-empordanesa, imitant l'aposta que es va fer a Girona. L'entitat també demana que s'acabi l'enllaç nord de l'AP-7, que ara és incomplet. Segons va explicar el portaveu de Salvem l'Empordà, Eduard Martí, aquest projecte «ha de significar el rescat de la concessió, perquè passi a ser una infraestructura d'ús públic veritablement al servei dels ciutadans i no una forma d'enriquiment lucratiu privat extraordinari que es pretén perllongar indefinidament».

Per Salvem l'Empordà, abandonar el projecte de l'A-2 entre Garrigàs i Pont de Molins és «la proposta més racional, lògica i sostenible» tenint en compte que també s'està projectant l'ampliació de l'autopista i que les dues infraestructures passen a poca distància l'una de l'altra. L'entitat alt-empordanesa considera que «les necessitats actuals i futures del trànsit privat de vehicles i camions queden àmpliament resoltes amb l'eixamplament a tres carrils per banda de l'AP-7». Per això considera «absurd i innecessari» mantenir les dues obres en paral·lel.

Carta als ajuntaments

L'entitat ecologista recorda la importància d'actuar durant la tramitació del projecte per evitar la situació de la carretera C-31 entre la Tallada d'Empordà i Torroella de Fluvià. Per això, Salvem l'Empordà ha enviat una carta als ajuntaments afectats per aquest projecte per demanar-los que es faci un front comú per evitar que es tiri endavant la infraestructura.

L'associació ecologista considera que amb les grans infraestructures que es preveuen a l'àrea urbana de Figueres (AP-7, A-26, noves carreteres cap a l'estació de Vilafant, línia del TAV i nou traçat de l'A-2) «l'impacte territorial seria molt seriós». De fet, consideren que el model que se segueix és «incompatible amb l'Empordà» i del tot sobredimensionat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona