Infraestructures i serveis

Infraestructures

L’aeroport d’Alguaire, base per a entrenaments de pilots

Aeroports de Catalunya signa convenis amb Vueling i l’Aeroclub Barcelona-Sabadell per utilitzar les instal·lacions per a formació quan no hi hagi vols

Uns 160 pilots, entre alumnes i professionals, faran pràctiques a Lleida

L’aeroport de Lleida-Alguaire serà la principal base d’entrenament i formació de pilots de Catalunya després dels acords signats amb Vueling i l’Aeroclub Barcelona-Sabadell. Aquestes dues entitats utilitzaran el complex lleidatà per a les pràctiques dels seus pilots, de manera que cada any uns 160 professionals i alumnes hi faran maniobres de formació i entrenament.

L’aeroport de Lleida-Alguaire és la millor opció per a aquesta iniciativa perquè, com que té poques hores setmanals de vols comercials, permet alliberar les instal·lacions per a altres usos. Una altra condició favorable són les dimensions de la pista, més grans que les de la majoria, amb una longitud de 2.500 metres de llarg per 61 d’ample, i un entorn ideal per la inexistència de zones urbanes a prop. Finalment, el tercer avantatge és que encaixa amb els usos que Aeroports de Catalunya vol donar a la instal·lació, que és, sobretot, el d’aeroport d’activitats industrials, segons va explicar el secretari de Mobilitat del govern, Ricard Font.

Vueling ja va testar l’aeroport lleidatà al febrer amb un seguit d’entrenaments amb un Airbus 320 i mitja dotzena de pilots fent exercicis d’aproximació a la pista, aterraments i enlairaments. Valentín Lago, director d’operacions de la companyia, va explicar que les instal·lacions són idònies i també la proximitat amb la seva seu central a Barcelona.

Per la seva banda, l’aeroclub farà diferents exercicis de formació de pilots i molt especialment les pràctiques de vol nocturn. L’escola professional de pilots Barcelona Flight School, que gestiona aquesta entitat, és la referència a Europa en formació de pilots professionals de línies aèries. Té més de mil socis i actualment una matrícula de 250 futurs pilots, dels quals un 70% són estrangers, segons explicava el president de l’Aeroclub Barcelona-Sabadell, Pere-Joan Nogueroles. Anualment surten amb la titulació i pràcticament amb feina un centenar de pilots. Nogueroles destacava la forta demanda de places i, per tant, va dir que ara s’obrien moltes i millors expectatives per l’activitat que generaran a Alguaire.

L’acord permetrà que a l’aeroport lleidatà es duguin a terme les esmentades pràctiques de vol nocturn per a les habilitacions de vol visual nocturn (VFR-Nocturn) i vol instrumental (IFR).

Per la seva banda, el secretari de Mobilitat va subratllar la voluntat de la taula estratègica de l’aeroport de Lleida-Alguaire de diversificar els usos i els sectors que poden aprofitar les instal·lacions lleidatanes, enfocant-ho sobretot en l’àmbit industrial. Segons Ricard Font, aquests acords poden atreure més empreses interessades en l’aeroport “com un referent del sud d’Europa”.

LA FRASE

Hem de reforçar la posició d’Alguaire com un aeroport industrial de referència del sud d’Europa
Ricard Font
Secretari de Mobilitat del Govern

LA XIFRA

70
per cent dels pilots
matriculats a l’escola professional són estrangers. El centre té actualment 250 alumnes.

Esquiadors suecs cap a Andorra

L’operador turístic Quality Travel ha confirmat que a partir de l’hivern vinent organitzarà connexions entre Suècia i Alguaire per portar esquiadors al Pirineu, sobretot cap a Andorra. Les connexions des de Suècia es faran els diumenges durant els mesos de febrer i març, i l’acord s’ha tancat per cinc temporades, des de l’any vinent fins al 2022. Els esquiadors tindran com a principal destinació les estacions d’Andorra, tot i que hi ha el compromís de l’empresa de promocionar també els complexos del Pirineu lleidatà.

Quality Travel s’afegeix a les dues empreses que ja porten esquiadors a Andorra a través de l’aeroport lleidatà: l’operador turístic britànic Neilson i la companyia aèria israeliana Arkia. Aquest hivern Neilson ha traslladat fins a Lleida 14.180 passatgers i Arkia, 1.697. Aquesta fórmula de paquets tancats per a turistes està donant bons resultats i les operadores ja han renovat contractes, satisfetes de la logística, les condicions de l’aeroport de Lleida i el transport al Pirineu.

L’únic vol comercial permanent durant tot l’any és el d’Air Nostrum que uneix Alguaire amb Palma. I a l’estiu se li sumen les connexions amb Menorca i Eivissa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona