Infraestructures i serveis

El govern busca millorar la connexió amb el Pallars

El Departament de Territori té en marxa un estudi per valorar quines actuacions cal aplicar i sobre quins itineraris, per agilitar l’enllaç de les comarques de muntanya amb Barcelona i Lleida

El Departament de Territori i Sostenibilitat treballa en la redacció d’un estudi per millorar la connectivitat per carretera del Pallars Sobirà i el Pallars Jussà amb Lleida i amb l’àrea metropolitana de Barcelona a partir de les diferents alternatives possibles. El treball analitza i avalua les diferents actuacions que caldria dur a terme en els diferents itineraris.

El director general d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, va posar en relleu ahir que una de les actuacions que beneficiarien els diferents itineraris seria construir la variant de Tremp. Pel que fa al pas pel port de Comiols, es treballa amb una opció que passaria per condicionar el traçat actual creuant el coll amb un fals túnel i que comportaria una inversió de 182 milions d’euros, lluny dels 300 milions que suposaria construir un gran túnel, l’altra alternativa possible.

La voluntat del govern és poder enllestir l’estudi durant aquest any per tal de definir l’agenda d’actuacions més prioritàries a dur a terme i començar-les a implementar.

En el marc de la conferència organitzada pel Cercle d’Infraestructures que es va celebrar a la Cambra de Comerç de Lleida, Flores va detallar que el govern està treballant en la redacció de l’estudi de connectivitat de les dues comarques del Pallars. L’informe haurà de permetre prioritzar –tenint en compte aspectes com ara la comoditat, la funcionalitat, el cost i el temps que permetria estalviar– aquelles actuacions més necessàries i establir una agenda d’intervencions per anar-les implementant en funció de la disponibilitat pressupostària.

“Hem volgut focalitzar les diferents actuacions necessàries en cadascun dels itineraris possibles i realçar el que poden arribar a aportar”, va afirmar Flores. Tot i això, el fet que s’acabi prioritzant unes o altres actuacions “no vol dir que se’n descartin d’altres sinó que es puguin deixar per més endavant” ja que “estem en un moment en què els recursos públics són escassos i, per això, amb aquesta priorització busquem obtenir des del primer moment el màxim benefici”.

Flores va explicar que per anar del Pallars a Barcelona existeixen fins a sis itineraris possibles per carretera: es pot passar per Àger, pel Doll, per Artesa de Segre i per Ponts. Respecte al projecte de la variant de Tremp, és una actuació “que comparteixen tots els itineraris i segur que caldrà considerar-la”.

LA FRASE

Hem volgut focalitzar les diferents actuacions necessàries en cadascun dels itineraris possibles
Xavier Flores
director gral. infraestructures

LA XIFRA

6
Itineraris possibles hi ha per arribar des de Barcelona fins al Pallars, segons Xavier Flores.
300
Milions d’euros d’inversió requereix la construcció d’un túnel de 5,9 quilòmetres al port de Comiols.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona