Infraestructures i serveis

les inversions de l'estat

Els transportistes s’oposen a l’acord sobre l’N-340

La Federació d’Autotransport demana un increment de les bonificacions si se’ls ha d’obligar a circular per l’AP-7

Insatisfacció a la Federació de Veïns d’Amposta, mentre els alcaldes no renuncien a acabar l’autovia A-7

La Feat vol que les bonificacions siguin del 75%, com a La Rioja

El principi d’acord entre la Generalitat i el Ministeri de Foment per prohibir la circulació dels camions per la carretera N-340 a la demarcació de Tarragona i desviar-los obligatòriament per l’autopista AP-7 no ha satisfet el sector dels transportistes. La Federació d’Autotransport de Tarragona (Feat), que va conèixer dilluns la proposta a través del director general de Transports, considera insuficients les bonificacions que s’ofereixen, tot i que reconeix que la inclusió de la gratuïtat dels peatges per als vehicles lleugers que facin trajectes dins de la demarcació és positiva.

“És difícil oposar-s’hi perquè beneficia una majoria, però nosaltres no podem estar satisfets”, va afirmar ahir el director de la Feat, Josep Lluís Aymat. “Mentre no estigui acabada l’autovia A-7, s’haurien d’aixecar barreres per a tothom, però si en el nostre cas no es pot, que les bonificacions siguin similars a les d’altres indrets”, va dir Aymat. La federació aposta per unes bonificacions similars a les existents a La Rioja, que són del 75% de mitjana. La proposta acordada entre el govern i Foment preveu una bonificació d’un 42,5% per a camions de pas, i d’un 50% per als desplaçaments locals, uns percentatges que són superiors als que s’apliquen a Girona.

La Feat sí que es mostra oberta al diàleg i assegura que comprèn la posició dels alcaldes favorables a la proposta. En el mateix sentit, diversos alcaldes, com ara el d’Amposta i els del conegut com el Pacte de Berà –que agrupa municipis del Tarragonès i el Baix Penedès–, van donar suport a la reclamació de la Feat. “Hi ha d’haver diàleg amb els transportistes”, va dir l’alcalde de Torredembarra, Eduard Rovira. “Si el marc de la discussió és quantificable, vol dir que anem pel bon camí i segur que es trobarà un acord”, va subratllar l’alcalde del Vendrell, Martí Carnicer.

Solució provisional

La satisfacció sí que és la tònica entre els alcaldes tant del Pacte de Berà com de les Terres de l’Ebre. En tots dos casos, consideren que les bonificacions al 100% per als vehicles que facin viatges d’anada i tornada en un mateix dia entre Vilafranca i Ulldecona responen al que reclamaven com a solució més immediata, i celebren que les bonificacions no vagin en cap cas a càrrec de la Generalitat.

A llarg termini, però, des de diferents municipis alerten de la necessitat de no defallir per aconseguir la finalització de l’autovia A-7, ara només en funcionament entre Altafulla i l’Hospitalet de l’Infant. “La condició dels alcaldes era que no es renunciés a les infraestructures pendents, però som conscients que són inversions que poden endarrerir-se”, va destacar l’alcalde de Tortosa, Ferran Bel.

En aquest sentit, mentre que a les Terres de l’Ebre es reclama la continuïtat cap al sud, al Camp de Tarragona l’actuació més urgent –i en principi ja pressupostada per enguany– és el desdoblament de la variant d’Altafulla i Torredembarra. “Aquí tenim un problema important de coll d’ampolla que no resoldrem amb aquest acord”, va subratllar l’alcalde d’Altafulla, Fèlix Alonso, que, com el seu homònim torrenc, denuncia que encara no han pogut veure el projecte definitiu.

Els veïns, en contra

Amb més fredor ha rebut l’anunci la Federació de Veïns d’Amposta, protagonista del tall setmanal de l’N-340 a les Terres de l’Ebre per reclamar la gratuïtat de l’AP-7. “Són nyaps. Continuen treballant per afavorir l’empresa concessionària, quan la concessió ja hauria d’estar amortitzada des del 1998”, va dir el president de la federació, Llorenç Navarro, que resta credibilitat a l’anunci i el vincula amb un clima “electoral”. L’entitat també tem que l’increment del cost per als transportistes repercuteixi en un augment dels preus dels productes.

D’altra banda, tant els veïns com l’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, van reclamar que es reverteixin actuacions fetes per Foment a l’N-340 per desincentivar el pas de camions. “Les línies contínues o rotondes que sols serveixen per reduir velocitat, s’han d’eliminar”, va dir Tomàs.

LES FRASES

No podem estar satisfets. La bonificació als transportistes és insuficient
Josep Lluís Aymat
director de la feat
L’autopista ha de ser gratuïta per a tothom. La resta són nyaps a favor d’Abertis
Llorenç Navarro
president de la federació de veïns d’amposta
És exactament l’encàrrec que li vam fer els alcaldes fa uns quants mesos. Estem molt satisfets
Ferran Bel
Alcalde de tortosa
No és el millor acord, però tampoc no és un mal acord. L’A-7 defenso que s’ha d’acabar
Adam Tomàs
alcalde d’amposta
Les bonificacions beneficien un moviment natural al territori i, fins i tot, el turisme
Fèlix Alonso
alcalde d’altafulla
S’acosta molt al que havíem demanat. Podrem esperar amb més tranquil·litat la solució definitiva
Martí Carnicer
alcalde del vendrell
Amb els transportistes hi ha d’haver diàleg. Si a Girona ha funcionat, aquí també ho farà
Eduard Rovira
alcalde de torredembarra


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona