Adjudicada la supressió dels troncals de l'AP-7

La concessionària Acesa, mentrestant, té en marxa el projecte per eliminar –manté que a final d'aquest any– els peatges troncals que queden a l'AP-7 entre Martorell i Sagunt, és a dir, els del Vendrell, Tarragona –ara suprimits només parcialment– i l'Hospitalet de l'Infant –que de fet depèn d'Aumar, que ja s'hi ha compromès–, a més del Mediterrani, a la bifurcació amb l'AP-2. L'empresa va adjudicar al novembre les obres dels peatges laterals que haurà de construir en vuit dels deu enllaços d'aquest tram: els de Vilafranca Sud, Nord i Centre –atorgats a Dragados–, els de Gelida (que per cert serà un accés nou, llargament reivindicat) i Sant Sadurní d'Anoia –a Copisa– i els de Tarragona, Reus i Vila-seca i Salou, que executarà Comsa. Pocs dies després, Acesa licitava els treballs per a un novè enllaç, el de Martorell, que s'ha endarrerit perquè es va haver de modificar el projecte previst inicialment, fet que tanmateix fonts d'Acesa asseguren que no pertorbarà els terminis fixats. El desè enllaç és el de Torredembarra-Altafulla, que ja es va construir aprofitant les obres del tercer carril.

Entre sis i dotze mesos d'obres

Les obres han de ser imminents, ja que el projecte definitiu està aprovat pel ministeri de Foment, les expropiacions estan llestes i als accessos a Vilafranca on podria haver-hi restes arqueològiques ja s'hi van fer moviments de terres previs per a les preceptives prospeccions. Un cop hi entrin les màquines, s'estima un termini d'entre sis mesos i un any, segons el cas, perquè tots els enllaços estiguin llestos i poder enderrocar així els peatges troncals.

En paral·lel, això sí, la majoria d'alcaldes de l'Alt Penedès continua reclamant la gratuïtat, o com a mínim descomptes, per als veïns que es desplacin a l'àrea de Barcelona, una petició a què fins ara Acesa sempre s'ha negat adduint que la mesura col·lapsaria l'autopista.

Tot el projecte en marxa a Girona

La supressió dels troncals de l'AP-7 sud culminarà les obres del tercer carril que ja es van acabar per Setmana Santa, i les que estan en marxa ara a les comarques gironines. Aquí, el tram entre Maçanet i Fornells, al sud de Girona, s'acabarà com estava previst, el proper juliol. Entre Vilademuls i la frontera francesa, al nord, els treballs es van adjudicar al novembre i també han de començar aquests dies, mentre per als 19,3 quilòmetres que transcorren al voltant de la capital –entre Fornells i Vilademuls, on l'autopista s'ampliarà a tres i fins i tot quatre carrils com a variant de Girona– el 23 de desembre es tancava la recepció d'ofertes a la licitació del projecte, que es calcula que costarà uns 120 milions. L'ampliació es completarà amb la construcció de tres nous enllaços al voltant de la ciutat. En el conjunt del projecte, Acesa haurà invertit uns 500 milions en els 123 quilòmetres entre la Jonquera i Vila-seca i Salou.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona