Infraestructures i serveis

Posen a licitació millores a la C-55 i la C-58 per 6 milions

Es faran entre Castellbell i el Vilar i Collbató, dins les mesures previstes per rebaixar la sinistralitat d’aquestes carreteres

Els treballs començaran aquest hivern i duraran nou mesos

El Departament de Territori i Sostenibilitat va posar ahir a licitació, per un valor de 5,9 milions d’euros, d’obres de millora a la C-55 i a la C-58, entre els termes de Collbató, al Baix Llobregat, i Castellbell i el Vilar, al Bages. Els treballs abasten un total de 8,5 quilòmetres, començaran aquest hivern i tindran un termini d’execució de nou mesos.

L’actuació s’emmarca en el conjunt de mesures que el departament està desplegant en aquest corredor “per afavorir la seguretat i la mobilitat” d’unes carreteres amb una alta sinistralitat i mortalitat. En concret, “es reforçarà la separació entre els sentits de la circulació, amb l’objectiu de minimitzar el risc de xocs frontals”.

Les obres que ara es posen a licitació comprendran un tram de set quilòmetres de la C-55 entre la zona de Can Gomis, a Collbató, i la connexió amb la C-58. I un altre tram d’1,5 quilòmetres entre aquesta connexió amb la C-58 i el túnel de la Bauma. En aquest entorn, la C-58 registra un trànsit diari d’aproximadament 18.000 vehicles i la C-55, d’uns 27.000, segons dades del departament.

Entre les actuacions concretes previstes, destaca la remodelació, a Can Gomis, de la intersecció entre la C-55 i la B-112, on també se situa l’accés cap al pont que comunica amb l’aeri de Montserrat. S’hi preveu la formació d’un enllaç amb carrils centrals d’espera i illetes per canalitzar els moviments. El nou accés es configura també com a zona de canvi de sentit per als vehicles que surten de la zona d’aparcament existent al marge de la carretera i que volen retornar en direcció Barcelona.

També es farà un tercer carril, en un tram d’1,1 quilòmetres, entre Can Gomis i Monistrol de Montserrat en sentit Barcelona; s’ampliarà la separació central entre l’enllaç del cremallera i la connexió amb la C-58, es farà un nou ramal amb carril d’acceleració en la incorporació a la C-55 venint de la C-58 en sentit Manresa i es farà un zebrat central al túnel de Bogunyà per separar els carrils.

Més d’11 milions per fer la C-55 més segura

Les obres que ara s’han posar a licitació se sumen a altres projectes que la Generalitat ja havia anunciat amb la idea de rebaixar la mortalitat de les dues vies, com ara la implantació d’un tercer carril a la C-55, al terme de Collbató –que ja s’està fent des del mes passat–, la instal·lació de sistemes de detecció d’incidències, càmeres de vigilància i panells amb senyalització variable a la C-55, C-58 i C-16 –es començarà a fer aquest estiu– i la travessera de Castellgalí, que ja s’ha licitat. Entre totes pugen a 11,52 milions d’euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona