Infraestructures i serveis

Les obres al pont a Colera fan anar els trens per via única

En aquests treballs, que executa Adif, se substituiran diversos elements de l’estructura i tenen un cost de gairebé dos milions d’euros

Les obres iniciades aquesta setmana obliguen a canviar horaris

L’administrador d’infraestructures ferroviàries (Adif) comença aquesta setmana una altra fase de les obres per reformar el pont metàl·lic de les vies del tren a Colera. Des del mes d’abril, els operaris han estat millorant l’estructura metàl·lica de dos dels pilars, però ara ja han d’entrar a treballar sobre la plataforma (és a dir, allà on hi ha les vies). Segons va avançar l’ACN, en aquesta fase de les obres Adif reforçarà, renovarà i substituirà diferents elements de l’estructura del pont, que fa 186,8 metres de longitud. Això obligarà a tallar una de les dues vies i suposarà que els combois hagin de circular per l’altra. L’administrador ferroviari informa que hi haurà modificacions d’horaris a les línies R11 i RG1. En teoria, segons consta en la seva planificació, fins a finals d’octubre. Un cop s’enllesteixin aquestes obres, la reforma del pont de Colera entrarà en la fase final. Aleshores, es reforçaran els estreps i se substituiran els aparells de suport i l’adequació de la superestructura de la via.

Els treballs al pont del tren de Colera tenen un cost proper als dos milions d’euros. Un cop acabi l’obra, els trens arribaran més aviat a la destinació. I és que llavors “s’eliminarà la limitació temporal de velocitat existent en aquest punt, amb el corresponent benefici per a la circulació de viatgers i mercaderies”, recull un comunicat de l’administrador estatal.

La plataforma Defensem el Tren de l’Empordà havia manifestat la seva preocupació per l’alentiment dels combois al seu pas pel pont, i fins i tot alguns veïns havien divulgat imatges de cargols que s’haurien desfet de l’estructura del pont. La plataforma va recalcar que les obres responen al punt primer dels 10 que reclamen per millorar el servei de l’R11 i el tram gironí de l’RG1. L’entitat va agrair la intervenció de l’alcalde de Colera, tot i que insisteix en la necessitat de més millores, en especial en les interconnexions Portbou-Cervera i a l’estació de Portbou.

LA XIFRA

2
milions d’euros
és el cost dels treballs. Es preveu que a finals d’octubre les obres entrin en la seva fase final.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona