Infraestructures i serveis

ferrocarrils

medi ambient

Debat a Portbou pel pas de mercaderies perilloses

Els combois del nord d’Europa, entre els quals n’hi ha de mercaderies perilloses, queden aparcats tot el cap de setmana a l’estació

Adif respon que és l’activitat normal d’una terminal de mercaderies

La presència de vagons de mercaderies perilloses que queden aparcats entre dos i tres dies a l’estació de Portbou torna a generar preocupació entre part de la població del municipi. Aquesta situació, que es va tornar a produir el cap de setmana passat, és recurrent a Portbou i fins i tot algun regidor ja va plantejar aquesta problemàtica temps enrere en sessions del ple municipal.

Les xarxes socials s’han fet ressò aquests últims dies dels dubtes d’alguns veïns sobre la capacitat de resposta de l’estació de Portbou en cas d’emergència, i sobre la durada de la parada d’aquests combois al municipi. Amb tot, tant l’alcalde de Portbou, Josep Lluís Salas, com fonts d’Adif responen que es tracta de l’activitat normal d’una terminal de mercaderies. La situació es produeix amb mercaderies procedents del nord d’Europa (França, Alemanya o Bèlgica), que a Portbou són traslladades sobre nous vagons a causa del canvi d’ample de via. En la majoria dels casos es tracta de contenidors, bobines de metall o ferro pesants, però també s’hi afegeixen vagons o cisternes que contenen mercaderies perilloses. Els combois aparquen per fer aquest traspàs el divendres o dissabte a les anomenades vies de formació fins al dilluns.

Fonts consultades assenyalen que aquest termini de dos o tres dies supera la durada d’unes operacions que s’haurien de resoldre en qüestió d’hores. Des d’Adif, però, responen que la normativa només especifica que aquesta tasca s’ha de fer en el mínim temps necessari, i en una zona apartada del trànsit de passatgers, la terminal de mercaderies, que està precisament preparada per a aquest ús i compleix totes les mesures de seguretat exigides.

“El problema és que el cap de setmana la indústria de Granollers o Constantí que rep aquestes mercaderies no treballa”, hi afegeix l’alcalde. Segons Salas, el possible perill per a Portbou és el mateix que el que representa el pas de camions amb mercaderies perilloses per les carretera. “Vam parlar amb Renfe per obtenir compensacions econòmiques que no vam aconseguir. És una activitat i el que hem de tenir present és que si no passen més l’estació de Portbou perdrà una part més de la poca activitat que queda aquí”, conclou l’alcalde.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona