Infraestructures i serveis

Millora del transport públic al Gironès i el Pla de l’Estany

Territori preveu aplicar en mig any noves rutes, modificacions d’horaris d’autobusos o el servei a demanda a diversos municipis de les dues comarques

El projecte estel·lar al Gironès és el bus ràpid entre Salt i Girona

Modificacions d’horaris d’autobusos per poder arribar a les hores clau a hospitals, la UdG o centres educatius; noves rutes d’autobús, la implementació del servei a demanda en diversos nuclis petits o l’aposta per una línia BRCAT, de busos ràpids, entre Salt i Girona. Aquestes són algunes de les actuacions que es duran a terme en el transport públic en el primer semestre del 2018 a les comarques del Pla de l’Estany i el Gironès, segons s’assenyala en els plans de mobilitat presentats ahir als dos consells comarcals pel Departament de Territori.

Com destaca el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, són plans fets i consensuats amb els municipis de les dues comarques i s’executaran a curt termini. “Fa sis mesos vam anunciar que fèiem aquests plans, vam enviar enquestes als ajuntaments i a partir d’aquestes i d’alguns contactes hem fet les propostes”, explicava ahir Font després de la presentació dels plans.

Segons va explicar, entre les propostes hi ha una gran part de coordinació, de manera que a vegades només ha calgut, per exemple, modificar uns minuts l’horari de sortida d’un autobús per poder oferir un millor servei. Pel que fa a la inversió econòmica, Font calcula que oscil·la en conjunt entre els 200.000 i 300.000 euros, a excepció del BRCAT, que suposa entre 300.00 i 400.000 euros més.

En marxa al gener

Entre les propostes destacades al Pla de l’Estany, hi ha la millora de tretze freqüències d’anada i tornada entre Serinyà i Olot i Girona que es posaran en marxa ja el 8 de gener mateix. Són de les primeres accions. A la mateixa comarca, s’han aprovat 22 noves expedicions de transport públic. És a dir, s’han modificat horaris perquè es puguin coordinar millor, sobretot per arribar abans de les vuit i de les nou als principals punts, com ara la UdG, el CAP, l’hospital, etc. Així, per exemple, l’autobús que fins ara surt de Banyoles a les 7.15 h amb destinació a Girona sortirà abans, a les 6.58 h, per poder arribar abans de les vuit a la capital.

Al Pla de l’Estany també entra en funcionament un nou servei entre Olot i Mieres i Banyoles que té la doble finalitat de millorar l’àmbit de comunicació i d’impulsar el turisme, ja que aquesta és una línia molt turística, perquè passa tant per dins el Parc Natural de la Garrotxa com per Santa Pau.

Un altre dels projectes que s’incorporen és el reforç del transport a demanda. Tal com assenyala Font, aquest és un servei que “històricament es veia com una cosa de nuclis molt disgregats”, però en l’actualitat ja es fan proves pilot en altres indrets que estan donant resultats revolucionaris. “Es fa amb petició prèvia –amb el mòbil o una trucada–, et venen a buscar i et porten a un punt on pots agafar un transport més ràpid”, va explicar el secretari de Mobilitat, que va destacar que en aquest àmbit s’està fent “un esforç molt important”. Es tracta de taxis de menys de nou places que es poden combinar. Està previst que entrin en funcionament entre Banyoles i Vilademuls.

BRCAT Salt-Girona

Al Gironès destaca sobretot la incorporació d’una de les disset línies BRCAT que el departament vol posar en marxa arreu de Catalunya. Aquest projecte, que és el que requereix més inversió, incorpora dos tipus d’actuacions. La primera és de serveis d’obres de tipus carrils bus, senyalitzacions, resoldre cruïlles i l’ús de diversos elements per millorar la infraestructura. Normalment, explica Font, es fa en àmbits urbans molt congestionats i inicialment es tira endavant un projecte d’obra que, en aquest cas, es faria amb els dos ajuntaments de Salt i Girona, per veure com es pot actuar en aquest itinerari. La segona actuació és la incorporació dels serveis, com ara autobusos més grans o articulats, elèctrics...

Una altra de les propostes que s’han debatut també a Salt és com es pot millorar la coordinació del transport públic i els serveis d’oci nocturn. Per això, Ricard Font ja va avançar que està previst fer una prova pilot aquest Cap d’Any mateix.

Altres projectes inclouen avançar l’horari del primer autobús que va de Sant Feliu de Guíxols a Girona a les 6.50 h –en lloc de les 7.45 h– o que durant els mesos d’estiu s’afegeixi una sortida de Girona en direcció a Sant Feliu a les deu de la nit. També hi ha prevista la modificació del pas dels autobusos a Flaçà perquè els viatgers procedents de Barcelona puguin fer sense problemes el transbordament al bus en direcció a la Bisbal.

LA FRASE

Són plans fets amb els municipis tenint en compte el que necessita la gent
Ricard Font
secretari d’infraestructures i mobilitat del departament de territori


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona