Infraestructures i serveis

Aturem la C-32 veu insostenible l’autopista

Pels detractors, el govern afavoreix l’especulació

El coordinador tècnic del pla operatiu de Lloret lloa l’obra

La plataforma ciutadana d’opositors a l’allargament de l’autopista C-32 fins a Lloret ha criticat que la Generalitat hagi iniciat els tràmits perquè l’obra s’executi –ja s’havia presentat el projecte, el març del 2015–. Segons Aturem la C-32, la voluntat del govern és “perpetuar un model de pagament fonamentat en l’ús del vehicle privat”, exposen en un comunicat, i hi veuen voluntat d’anar en contra del canvi climàtic i el turisme sostenible.

El 13 de març, el govern va publicar al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) que torna a començar els tràmits per allargar l’autopista, des de Tordera fins a Lloret. En el tram fins a la comarca del Maresme, l’empresa Abertis té la concessió fins al 2021. L’interès per fer l’obra, segons Aturem la C-32, es deu al fet que es vol afavorir el pagament per ús de les principals vies del país.

A més, fer arribar l’autopista fins a Lloret malmetria el patrimoni natural i cultural “que representen els turons i els paratges del santuari del Vilar [a Blanes], i Sant Pere del Bosc i les Alegries [a Lloret], i hi veuen interessos especulatius.

Creixement urbanístic

Els contraris recorden que, darrere l’allargament, hi hauria “una nova onada de creixement urbanístic al voltant del nou camp de golf i de la gran superfície comercial que s’hi construeix [a l’entrada a Lloret des de Vidreres]”.

Cal recordar que el juliol del 2017 el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va suspendre de manera cautelar l’inici de les obres després de la petició feta per Aturem la C-32.

“El camí de sorra i 50 anys enrere”

Josep Carreras és el coordinador tècnic del pla operatiu de Lloret de Mar, en què treballen l’Ajuntament, la Diputació, la Generalitat i la Mesa Empresarial de Turisme per reconvertir la destinació turística. Carreras, contractat el desembre del 2017, defensa que es faci l’autopista perquè Lloret ha de progressar, com fan Benidorm, Salou i “altres competidors”, afirma.

Carreras admet que la modernitat té alguns peatges. “Està clar que tothom voldria que a Lloret hi hagués pins, que tot fos verd i accedir-hi per camí de sorra. Que fos tot idíl·lic i tornar a cinquanta anys enrere, però això és impossible, perquè els béns, els immobles i els solars es venen al millor postor, i el que ho ha comprat en vol treure un rèdit.” Carreras, arquitecte tècnic i enginyer d’edificació, afirma que la petjada de l’autopista a Lloret hauria d’anar acompanyada “de moltes actuacions sostenibles dins del poble”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona