Infraestructures i serveis

El telecabina de la Molina arribarà a la cota 2.500

S’han adjudicat les obres de l’allargament d’aquesta infraestructura, que ha d’estar enllestida l’estiu que ve, i s’ha posat a licitació la renovació de la de les pistes de l’estació de Núria

L’any que ve, per aquestes dates, ja es podrà fer servir a l’estació de la Molina un telecabina que arribarà fins a la cota 2.500, a poca distància del cim de la Tosa d’Alp. Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) acaba d’adjudicar les obres del tram que faltava, que suposaran una inversió d’uns 5 milions d’euros. Pels promotors, es tracta d’una infraestructura que esdevindrà un nou atractiu per oferir activitat turística a la Molina al llarg de tot l’any, ja que si bé durant la temporada d’esquí la faran servir sobretot els practicants d’aquest esport, la resta del calendari podrà ser usada per excursionistes, practicants del ciclisme de muntanya (en el telecabina s’hi podran pujar bicicletes) o amants de la natura en general.

Les obres consistiran en la instal·lació de nou pilones, la fonamentació, el muntatge elèctric, les cabines i un hangar de l’estació de retorn. Es tracta d’un telecabina monocable de 8 places. El seu traçat serà rectilini, es desenvoluparà al llarg de 1.021 metres i superarà un pendent de 178 metres amb un pendent mitjà d’un 17,43%. El traçat per on discorrerà la instal·lació es troba relativament protegit del vent i lliure de vegetació forestal, fet que assegura al llarg de la línia el gàlib mínim reglamentari.

L’any 1955 es va inaugurar a l’estació d’esquí de La Molina el primer telecabina de dues places, anomenat Puig d’Alp, que anava des de la zona baixa de l’estació fins a pràcticament al cim de la Tosa d’Alp a 2.537 metres. Posteriorment, l’any 1975 el telecabina Puig d’Alp es va reemplaçar per dos telecadires de dues places de pinça fixa, fins a l’edifici del refugi del Niu de l’Àliga a 2.520 metres. Amb l’adjudicació de les obres del nou telecabina es complementa el primer tram del telecabina construït l’any 1999, que arriba a la cota 2.341m.

Amb la construcció d’aquest segon tram del telecabina Alp 2.500 es recupera l’accés històric a dalt del cim de la Tosa. La construcció d’aquest segon tram del telecabina permetrà, d’una banda, recuperar l’accés directe a gran part del domini esquiable de la zona de la Tosa d’Alp i l’accés al refugi del Niu de l’Àliga a 2.520 metres, i, de l’altra, reforçar la cooperació de les estacions de La Molina i Masella, que ja comparteixen el domini esquiable conegut comercialment com a Alp 2500. A més, en el moment que entri en servei el nou telecabina, La Molina serà 100% accessible a les persones amb mobilitat reduïda.

Renovació a Núria

D’altra banda, FGC ha obert el procés de licitació per a la renovació del telecabina Coma del Clot de Vall de Núria per un import de 2.487.506 euros. S’espera que la nova infraestructura estigui a disposició dels usuaris a finals del 2019.Aquesta actuació permetrà augmentar la capacitat i el confort del transport de viatgers. A més de garantir la connexió i la viabilitat de l’alberg de joventut, facilitarà el transport de mercaderies des de l’estació de muntanya de Vall de Núria fins a l’ alberg, situat al Pic de l’Àliga.

LA XIFRA

5
milions d’euros
és el pressupost de les obres de la Molina, que FGC acaba d’adjudicar.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona